Opel

Silnik Opel 3.0 V6 CDTI 24V 184KM Z30DT

2070
Silnik Opel 3.0 V6 CDTI 24V 184KM Z30DT

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 3.0 CDTI produkowany w latach 2005-2008 o mocy 184KM i oznaczeniu Z30DT miał zastosowanie w Oplu Vectra C oraz Signum. Spotykamy jego odmiany również  w samochodach Renault (P9X) a także Saab (TiD). Jednostka widlasta, 6cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli ponieważ przysparzał on wielu problemów.



Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych ale za to bardzo kosztownych . Dopiero w 2005 roku wraz z liftingiem  Vectry C wprowadzono silnik 3.0 CDTI 184KM z oznaczeniem Z30DT który zdecydowanie był mniej awaryjny. Poza tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie tulejów cylindrów
  • wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
  • bardzo drogi koszt napraw
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z30DT
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 /150.000 lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

3.0 CDTI 177KM lata 2003-2005  o oznaczeniu Y30DT – jednostka bardzo awaryjna !!!
3.0 CDTI 184KM lata 2005-2008 o oznaczeniu Z30DT – poprawiona awaryjność !!!

Układ wtryskowy firmy Denso
-pompa wtryskowa około 10000zł
-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami