Silnik 1.1 12V CRDi 75KM (D3FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 60093

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.1 CRDI montowany jest w małych miejskich samochodach firm Hyundai oraz Kia. Silnik 3 cylindrowy o mocy 75KM, wyposażony we wtrysk common rail oraz turbodoładowanie z maksymalnym momentem obrotowym 155Nm .. Osiągi nie powalają  pod względem dynamiki silnika ,dodatkowo jest  mało elastyczny i nie znoszący niskich obrotów.Chcąc w miarę normalnie poruszać się trzeba trzymać obroty po wyżej 2500-3000 po wyżej tej wartości silnik zaczyna bardzo głośno pracowąć . Akustyka pracy silnika na przyzwoitym poziomie tylko na niższych obrotach.Samochody z silnikiem 1.1CRDI polecane do miasta lub do spokojnej, niewymagającej jazdy pozamiejskiej.

Zalety:
niskie spalanie

Wady:
bardzo słaba dynamika
niska kultura pracy
głośny przy wyższych obrotach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 104

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 75
Średnia (głosów 10):
(9.07)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 9.7/10
Dynamika
 7.9/10

Głosy według opinii:

100

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

jan 05.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: 3 cylindry w dieslu. Hmm. Komfort chyba zaden od tych wibracji. Ciekawe jak z trwaloscia 100 tysięcy może 150 i zacznie padać. Polecam z malych diesli 1.3 multijet. Ta konstrukcja jest sprawdzona i to w różnych markach. Czy to z dpf czy nie jest najlepszy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: fiatRocznik / Przebieg: 100000 Śr. spalanie: 6.0
Jurek 18.02.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Słaba dynamika ? Jak na taki silnik nie jest źle, a wyprzedzanie na trójce dużo lepsze niż w wielu większych samochodach. Spalanie na trasie od 4,2 do 5, zależy od prędkości. Na autostradzie może być i 7, ale to nie jest auto do wyścigów.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Picanto 1,1 crdi, 2006, 280tys.
Magic 14.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: ekonomia to jego największy atut ,sam jestem w szoku auto nie małe silniczek trzycylindrowy i spokojnie daje radę do tego bardzo elastyczny najlepiej czuć to na biegach wyższych . .Spalanie miasto 5.5 L cóż można chcieć więcej i do tego 7 lat gwarancji .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Picanto 1.1 WGT 75 KM 2012r 57 tyś
Mariusz 29.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Hyundai i10 auto do miasta więc co do osiągów nie mam mowy ale spalanie to prawdziwa bajka 5 L z klimą i w korkach .Praca silnika bardzo cicha ,silnik dość elastyczny. Jak do miasta do można w ciemno brać ,co ważne żadnych awarii przy przebiegu 115 tyś !!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Hyundai iX10 2009 r 1.1CRDI75 KM 115 tyś
Karol 03.01.2014
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Bardzo przyjemny silniczek typowy do miasta .Producent nastawił się na spalanie i to jego największy atut miasto 5.5 L .Co do dynamiki jest bardzo słaba ,trzeba przycisnąć żeby wykrzesać z niego coś. Auto mam czwarty rok nie sprawia mi problemów ,użytkujemy go z żoną na zmianę dojazd do pracy zakupy dziecko do szkoły itd.Zrobiliśmy około 50 tyś nigdy nic nie było robione po za wymianami olejów i filtrów .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Kia Picanto 2008 r 1.1 75 KM 97 tyś
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.