Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 105865

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75-78 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.

Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu

Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 148

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 113
Średnia (głosów 14):
(8.02)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 8.29/10
Dynamika
 7.21/10

Głosy według opinii:

131

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ceed II 02.01.2021
Średnia:
(1.33)
Nie

Opinia: Samochód tragedia, wtryski po regeneracji przetrwaly jakis 1000km, caly czas problem z brakiem mocy, zaden mechanik (w tym 3 warsztaty aso) nie potrafi powiedziec o co chodzi, utopione tysiące złotych, a samochód dalej nie nadaje sie do niczego, przybywa olej, nagłe spadki mocy, stukowo spalające wtryski, jeszcze do kompletu zaczął znikać płyn chłodniczy. NIE POLECAM, TRZYMAĆ SIE Z DALEKA!!!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:brak

Wady:zerowa dynamika, turbodziura, duże spalanie, bardzo duża awaryjność, brak specjalistów do naprawy, bardzo drogie części

Odmiana silnika: 90Rocznik: 2013Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 6-8 litrow
Hyundai i20 1.4 90kM 02.12.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem problem do serwisu ze zbyt małym ciśnieniem w spryskiwaczu szyby z przodu, po wymianie gwarancyjnej na nową pompkę niewiele się poprawiło. Spalanie średnie na poziomie 6,5litra, ale sporo jazdy po mieście. Na trasie raz udało mi się zejść poniżej 4 litrów a dokładnie 3,7 l, ale to nie była normalna jazda.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:W nie za dużym i20 ten silnik naprawdę radzi sobie doskonale Bezawaryjność póki co przejechane 70 tysięcy.

Wady:Przy odpaleniu na zimnym silniku nierówno pracuje

Odmiana silnika: 1,4 90Rocznik: 2016Przebieg: 70000 Śr. spalanie: 6.5 miasto
Kia Ceed JD 2012 1.4 crdi 29.10.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Ma przejechane 316.000 sprzęgło wymienione po 278.000 . Spalanie jeszcze nie przekroczył powyżej 5.7 l na 100 km jeżdżę przeważnie w mieście .Olej lotos wymieniam co 10 tyś . Po przejechaniu 280.500 autko się przyduszało brakowało mocy i było większe spalanie po wgraniu nowego oprogramowanie wszystko jest ok .Bardzo fajne autko . Polecam

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:niskie spalanie , dobrze trzyma się drogi cichy silnik 1.4 crdi

Wady:przydało by się kilka koni więcej .

Odmiana silnika: 1,4 crdi 90 KMRocznik: 2012Przebieg: 316.000 Śr. spalanie: 5.7
Hyundai i30 kombi 04.11.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Hyundai i30 kombi. Użytkuję od 4 lat. Przejechane ok. 220000. Silnik bez zarzutu. Nie jest demonem dynamiki ale lubi obroty i dla wprawnego kierowcy przyspieszenie nie stanowi problemu. Spalanie na poziomie 5 litrów. Przy przebiegu 160000 taniutka wymiana sprzęgła. Silnik jak i samochód rewelacja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90KMRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5
Hyundai i30 10.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Na razie wszystko bez zarzutu, auto jeżdżone od 2015 roku.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.4Rocznik / Przebieg: 2015 / 150000 Śr. spalanie: 4.9
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.