
Silniki Hyundai/Kia 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75-78 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy.
Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców, charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej „setki” zajmuje około 14 sekund.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!
Hyundai i20 I 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai i20 II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai ix20 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai ix20 FL 1.4 CRDi 78KM (D4FC-M)
Hyundai i30 II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia Venga 1.4 CRDi WGT 75KM (D4FC)
Kia Venga FL 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia Rio III 1.4 CRDI 90KM (D4FC)
Kia Rio IV 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia ceed II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia ceed II FL 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
| Średnia (głosów: 16) | (8.1) |
| Trwałość | 8.7/10 |
| Utrzymanie | 8.4/10 |
| Dynamika | 7.1/10 |
Hyundai i20 I 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai i20 II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai ix20 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai ix20 FL 1.4 CRDi 78KM (D4FC-M)
Hyundai i30 II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia Venga 1.4 CRDi WGT 75KM (D4FC)
Kia Venga FL 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia Rio III 1.4 CRDI 90KM (D4FC)
Kia Rio IV 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia ceed II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia ceed II FL 1.4 CRDi 90KM (D4FC)