Silnik 1.5 CRDI (D3EA/D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 84678

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI był montowany w samochodach firmy Hyundai oraz Kia.Występowały dwie odmiany jednostki, 3 cylindrowa oraz 4 cylindrowa.Pierwsza 3 cylindrowa z lat 2002-2005 o mocach 82KM druga odmiana 4-cylindrowa o mocach 88KM,102KM oraz 110KM wprowadzona w 2005r.W młodszej konstrukcji zastosowano nowsze rozwiązania oraz droższy osprzęt. Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik  4-cylindrowy który jest mocniejszy o zdecydowanie lepszej kulturze pracy .Posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii.Silnik o mocy 110KM współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa.Dużym atutem jednostek 1.5 CRDI jest brak koła dwumasowego które w razie awarii jest drogie w naprawie.W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w nowszej odmianie wprowadzono filtr cząstek stałych DPF.Niestety podczas jazdy w warunkach miejskich często dochodzi do jego zapchania co wiąże się dużymi problemami.Po za tym w opniach kierowców na temat silnika 1.5 CRDI dominują pozytywne komentarze. Odmiana 110KM chwalona jest za dobrą dynamikę oraz wysoką  kulturę pracy.Natomiast w wersja 3-cylindrowa może poszczycić się bardzo niskim spalaniem oraz dużą trwałością.

 

Zalety:
wysoka kultura pracy
mała awaryjność
niskie spalanie

Wady:
w części modeli filtr DPF
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 122

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 17):
(9.31)
Trwałość
 9.12/10
Utrzymanie
 9.24/10
Dynamika
 9.59/10

Głosy według opinii:

161

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kmgj 11.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Od 10 lat silnik w mojej Rio z 2007r. Ponad 300tys km, pierwszy właściciel od nowości, silnik jest auchy, zero wycieków. Zrywny, dynamiczny. Brakuje mu.jedynie 6stopniowej skrzyni biegów. Brak DPF oraz dwumasy. Jedynym minusem jakiego mogę się doszukać to wysokie spalanie, tzn nie da się przy tym silniku osiągać jakiś rewelacyjnych wyników spalania. Rekord 5l/100

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Rio II/110kmRocznik / Przebieg: 2007/310000 Śr. spalanie: 6.3
Piotr 05.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jeżdżę ponad 2 lata z silnikiem 1.5 i co mogę powiedzieć jest bardzo dynamicznym autkiem koszty naprawy nie są wysokie faktem jest że aut miałem już z kolejnych rąk i tak jak w wadach pisało poszedł mi czujnik ciśnienia co okazało się sporym wydatkiem gdyż zdiagnozowali to dopiero w serwisie KIA gdyż mechannicy ciągle w zaparte wmawiali mi że to wina wtrysków. Auta nie mam zamiaru zmieniać i szczerze mówiąc nie dawno kupiłem kolejne auto z tym silnikiem

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Cerato/102 Rocznik / Przebieg: 2005/200tys Śr. spalanie: 6
Zenek 06.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Rio II/1.5CRDIRocznik / Przebieg: 2011?50000 Śr. spalanie: 5.0
Kiła Ryło 12.11.2015
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie niższe bo jeżdżę dość spokojnie i dynamika też nie powala jak na te 110km, choć nie jest źle (90 konne punto jtd znajomego jest żwawsze).

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 110Rocznik / Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 5.8
KazJerzy 30.07.2015
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Rio 1.5crdiRocznik / Przebieg: 2009/79000 Śr. spalanie: 6.8
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.