Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDi 12V/16V D3EA/D4FA

93119
Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDi 12V/16V D3EA/D4FA

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDI był montowany w samochodach firmy Hyundai oraz Kia. Występowały dwie odmiany jednostki, 3 cylindrowa oraz 4 cylindrowa.Pierwsza 3 cylindrowa z lat 2002-2005 o mocach 82KM druga odmiana 4-cylindrowa o mocach 88KM,102KM oraz 110KM wprowadzona w 2005r. W młodszej konstrukcji zastosowano nowsze rozwiązania oraz droższy osprzęt.


Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik  4-cylindrowy który jest mocniejszy o zdecydowanie lepszej kulturze pracy . Posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik o mocy 110KM współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa.


Dużym atutem jednostek 1.5 CRDI jest brak koła dwumasowego które w razie awarii jest drogie w naprawie. W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w nowszej odmianie wprowadzono filtr cząstek stałych DPF.Niestety podczas jazdy w warunkach miejskich często dochodzi do jego zapchania co wiąże się dużymi problemami. Po za tym w opniach kierowców na temat silnika 1.5 CRDI dominują pozytywne komentarze. Odmiana 110KM chwalona jest za dobrą dynamikę oraz wysoką  kulturę pracy.Natomiast w wersja 3-cylindrowa może poszczycić się bardzo niskim spalaniem oraz dużą trwałością.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • w części modeli filtr DPF
  • awarie czujnika ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią po 2005 roku
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 105.000 lub 7 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak w niektórych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (9.3)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 1

Najbardziej awaryjna część

23%
16%
9%
9%
14%
30%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

11.09.2017 Kmgj
(10.0)
Opinia: Od 10 lat silnik w mojej Rio z 2007r. Ponad 300tys km, pierwszy właściciel od nowości, silnik jest auchy, zero wycieków. Zrywny, dynamiczny. Brakuje mu.jedynie 6stopniowej skrzyni biegów. Brak DPF oraz dwumasy. Jedynym minusem jakiego mogę się doszukać to wysokie spalanie, tzn nie da się
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Kia Rio II/110km
  • Rocznik / Przebieg: 2007/310000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
05.07.2017 Piotr
(9.7)
Opinia: Jeżdżę ponad 2 lata z silnikiem 1.5 i co mogę powiedzieć jest bardzo dynamicznym autkiem koszty naprawy nie są wysokie faktem jest że aut miałem już z kolejnych rąk i tak jak w wadach pisało poszedł mi czujnik ciśnienia co okazało się sporym wydatkiem
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Cerato/102
  • Rocznik / Przebieg: 2005/200tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.07.2016 Zenek
(10.0)
Opinia: Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Rio II/1.5CRDI
  • Rocznik / Przebieg: 2011?50000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
12.11.2015 Kiła Ryło
(7.0)
Opinia: Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 110
  • Rocznik / Przebieg: 81000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
30.07.2015 KazJerzy
(4.7)
Opinia: Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100.
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Rio 1.5crdi
  • Rocznik / Przebieg: 2009/79000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię