Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 187490

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie.Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Najnowsza odmiana o mocy 136KM weszła do produkcji w 2015 roku i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys ,warto zwrócić uwagę na stan turbiny.Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty  które powodowały awarie.Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny,ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 394

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 205
Średnia (głosów 25):
(8.43)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 8.48/10
Dynamika
 8.2/10

Głosy według opinii:

241

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Cerato hachback 12.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2,0 CRDi VGt /140 KM/- bardziej elastyczny i znacznie cichszy. Miałem carensa 2,0 CRDi - stad moje porównanie.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 115 KM D4FBRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 5.6
CEED I przed FL 30.04.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: 350 tyś osobiście przejechane. 2x wymiana świec żarowych, 2xwymiana rolek i paska osprzętu, 3xwymiana sprzęgła, 1xwymiana kompresora klimy, 2xwymiana uszczelek pod wtryskami, 1xwymiana łańcuchów rozrządu (komplet) + oczywiście regularne wymiany oleju,filtrów, klocków i tarcz. Turbina gwizda ale bez przesady, silnik stracił trochę kultury pracy ale tragedii nie ma. Polecam wszystkim. Samochód do codziennej jazdy - raczej nie do wyścigów. 235NM wystarcza w zupełności. Jazda autostradowa(120-150km.h) (45 tyś rocznie) - spalanie średnie 5,8 l/100km.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,6 16V crdi D4FB-LRocznik / Przebieg: 2007/350000 Śr. spalanie: 5.8
artur 23.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ceed/90KMRocznik / Przebieg: 2011/135 tys Śr. spalanie: 5.5
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1 6 crdiRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 5.5
Robert 25.07.2016
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 CRDI/128Rocznik / Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 6.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.