Silnik 1.7 16V CRDi (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 115086

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 115 KM i136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
przeciętna dynamika w wersji 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 199

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 262
Średnia (głosów 16):
(7.46)
Trwałość
 8.38/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 6.25/10

Głosy według opinii:

133

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kia sportage 19.10.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Posiadam Kia Sportage 1.7 crdi 115KM. pierwsza dluzsza jazda 70 km po ekspresowce - 33 min - przyspieszenie super, spalanie 6,2, co mnie zdziwilo szybko sie wrzuca 6 bieg juz przy 100km/h i tak sie jedzie.... do 3 tys obrotow - ale przynajmniej przepali sie dpf :D to moje pierwsze auto takich gabarytow, ale jestem zachwycona, udalo mi sie kupic auto uzywane, ktore jest cale w oryginale, wystarczylo tylko wymienic olej, klocki z przodu, wszystkie filtry i jazda.... mam nadzieje ze mi posluzy ;-) i ze wtryski choc eksploataowane beda ok i troche pojezdze :D

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety: - dynamika - piękny wygląd - bardzo kobieca szczegolnie kolor techno orange - komfortowa jazda - podgrzewanie siedzenia i klimatyzacja dwustrefowa - tempomat

Wady:brak

Odmiana silnika: 1,7Rocznik: 2011Przebieg: 126 tys Śr. spalanie: 6.3
Hundai i40 kombi 11.02.2020
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Hundai i 40 generalnie tragedia. Karoseria słabo zabezpieczona korozja podszybia i dachu, sprzęgło przy 130 tys km do wymiany, uszczelka pod głowicą to nie 1/100 to co piąte auto ma problem,materiały wnętrza bardzo słabej jakości!!. Poza tym jest do przyjęcia jak na bardzo oszczędną produkcję.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:ma ładny wygląd

Wady:opisane powyżej

Odmiana silnika: 1,7 crdiRocznik: 2013Przebieg: 121 tys.km Śr. spalanie: 6/100
Sportage lll 07.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: 1.7 crdi w Sportage to za mało do tego auta, spalanie średnio to ok 6l, jazda mieszana 50/50, trzeszczące plastiki, mały bagażnik, dobry wygląd, bardzo krótki pierwszy bieg przeszkadza przy dynamicznym ruszaniu

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 113kmRocznik / Przebieg: 2015/100000 Śr. spalanie: 6
Marek 13.09.2018
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: Dynamika w trasie słaba ale coś za coś. Spalanie niskie, miejsca dużo jedynie filtr DPF już powoli nadaje się do wymiany. Przy 241000 wymiana sprzęgła w niezależnym serwisie - koszt 850zł (materiał z robocizną) a nie jak w ASO zaśpiewali 1600zł. Po 200 tys. zrobiłem zawieszenie tył + przód koszt ok 3tys. Poza tym regularna zmiana oleju i filtrów, oczywiście we własnym zakresie i jest GIT. Polecam.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Sportage 116KMRocznik / Przebieg: 2010/ 242000 Śr. spalanie: 5.6
XXX 16.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116Rocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.