Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 197878

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o oznaczeniu (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min.w silniku o mocy 110) ,nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem.Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
w nowszych modelach DPF
po 2011 droższy osprzęt

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 385

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 203
Średnia (głosów 17):
(8.71)
Trwałość
 8.29/10
Utrzymanie
 8.53/10
Dynamika
 9.29/10

Głosy według opinii:

152

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

KIA Ceed 07.10.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Polecam! Silnik niezawodny, mocny o umiarkowanym spalaniu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Elastyczny, mocny, bezawaryjny, niskie koszty części typu rozrząd, pasek osprzętu rolki.

Wady:mógłby być cichszy.

Odmiana silnika: D4EAFRocznik: 2009Przebieg: 210000 Śr. spalanie: 6.7
Kia carens 2007 09.02.2020
Średnia:
(7.00)
Nie

Opinia: Silnik był dobry do czasu. Zaczęło się od uszkodzonych czujników kolejno położenia walka rozrządu, czujnik O2, czujnik różnicy ciśnień wydechu, przepływomierz. To spowodowało zatkanie DPF a zatkany DPF spowodował wyższe spalanie, co doprowadziło do zapchania EGR i ostatecznie rozregulowana praca wtrysków, zapchana odma i chyba przedmuchy z silnika, bo spod korka wlewu oleju spaliny lecą jak z lokomotywy. Także byłem zadowolony do czasu. Wcześniej spalanie na trasie Polska Anglia załadowany na full 6.1 litra a po mieście 7.8. teraz przy 120 km/h spalanie 9.0 a po mieście 12. Jestem w trakcie napraw wszystkich powyższych usterek. Polecam wyciąć DPF w cholerę, bo to zabójca dla tego silnika. Dodam, że olej wymieniany co 10tys. A i do tego wszystkiego olej się pojawił w dolocie. I ten zawód, co dławi silnik przy wyłączaniu też padł. Grube pieniążki będzie mnie to kosztować teraz. Ale pocieszam się, że mechanik nie wydał diagnozy, że remont trzeba robić.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Ekonomiczny i zadziwiająco zrywny.

Wady:Głośny. No kurde głośny klekot

Odmiana silnika: D4ea 140kmRocznik: 2007Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 10
KIA Ceed 20.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140 KM D4EA-FRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7
Jan 17.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i moc auta.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ceed/140KMRocznik / Przebieg: 2010/15800 Śr. spalanie: 7.0
Diffo 30.10.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Polecam zmieniłem mape i wkręca się na 170 konia..

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: KarensRocznik / Przebieg: 131000 Śr. spalanie: 7
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.