Silniki Chevrolet 2.0 VCDI które montowane są w samochodach Chevrolet to konstrukcja włoskiej firmy VM Motori producenta silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moce 125KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Występują dwie odmiany tego silnika starsza 2005-2011 z rozrządem opartym na pasku oraz wersja nowsza po 2011 roku z rozrządem opartym na Łańcuchu.
Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecane są wersje mocniejsze. Przykładem jest odmiana 150-konna z wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą „setkę” model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W 2011 roku wprowadzono nowsze wersje silników produkowanych przez GM-Korea o mocach 130KM oraz 163KM które spełniają bardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 .
Silnik w opinii użytkowników uchodzi raczej za trwały i nie sprawiający większych problemów. Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło, powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Podsumowując jednostkę 2.0 VCDI dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Rozrząd !!!
Wersje 125KM oraz 150KM -pasek rozrządu/ wymiana po 150.000 km
Wersje 130KM oraz 163KM – łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat
Średnia (głosów: 16) | (8.8) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 9.3/10 |