Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.7 CTDI zadebiutował w modelu Civic w roku 2001. Posiada moc 100KM. Jednostka została opracowana przez koncern Isuzu a dodatkowo posiada osprzęt Opla . Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.
Ich największą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Odmiana tej jednostki nie jest naszpikowana drogim osprzętem przez co jest tańsza w ewentualnych naprawach. Kierowcy chwalą sobie silnik za dosyć dobrą dynamikę , trwałość oraz niskie spalanie. Po stronie minusów można zliczyć przeciętną kulturę pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Zalety
trwała jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
dobra dynamika
Wady
usterki elektroniki silnika
czujnik położenia wału
cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
awarie zaworu sterowania Turbiną
Informacje serwisowe
Kod silnika:
4EE2
Turbosprężarka:
Ze zmienną geometrią
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po. 120.000 km
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Wtryski:
Elektromagnetyczne
Firma Bosch-możliwość regeneracji
Ilość oleju silnikowego:
5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
1.7 CTDI / To silnik który ma zastosowanie w samochodach OPEL- poczytaj opinie o CDTI Wtryski Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Najlepsze auto z jakim się spotkałem za.cene.5tys mało pali dynamiczne dobrze się trzyma drogi. Kupiony z przebiegiem 206tys bez rdzy.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Spalanie średnio 4.8 jak docisne 5.5l przed ogólnym ogarnięciem przeze mnie 6l. Po zrobieniu hamulców 100km więcej na baku. 820-850km 40l diesla
Wady:
Bajka najlepszy silnik z jakim się spotkałem spalanie/dynamika trwałość nie jest wcale głośny z porównaniem z.niemieckimi autami. Nie ma co narzekać.nie lubi niskich obrotów.
Silnik:
101 4ee2
Rocznik:
2002
Przebieg:
210000
Spalanie:
5.0 l/100km
Polecam
08.06.2020Civic VII 1,7
(10.0)
Opinia:
Mój Civic VII 1,7 ma przejechane prawie 250 tys. Silnik działa bez zarzutu. Olej wymieniam (Castrol Edge 5W/40) co dwa lata albowiem rocznie przejeżdżam nie więcej niż 6 tys. Od wymiany do wymiany nie dolewam ani jednej kropli oleju. Jeżdżę na ON Verva. Jak wiek
(mój) mi pozwoli chciałbym zrobić na niej przynajmniej 500 tys. bez napraw. Spala mi średnio (bez jazdy wkoło komina) nie więcej niż 5l/100.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Jak wyżej wspomniano
Wady:
Trochę jednak za głośny.
Silnik:
100KM
Rocznik:
2005
Przebieg:
248500
Spalanie:
5.0 l/100km
Polecam
14.12.2014Jacek
(9.3)
Opinia:
Autogodne polecenia, Celem mojego wpisu jest jednak zgłoszenie nieścisłości w opisie.
Sprzęgło jest bez dwumasu - niskie koszty serwisu
rozrząd jest na pasku - w zaleceniach serwisowych wymiana co 10 lat lub 120 tyś km
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Silnik:
honda Civic 1,7 sport 2005
Polecam
25.05.2014Rafał
(8.3)
Opinia:
Witam wszystkich ,chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami z jazdy Cvicem 2005 r .Auto można by było rzec idealne mamy go w domu od nowości,teraz od dwóch lat użytkuje je sam (dostałem od taty) ,przebieg na dzień dzisiejszy 177 tys i po za normalnymi wymianami w
ASO olejów,filtrów,wszystko oryginalne nawet akumlator.Silnik bardzo ładnie się zbiera,jest dynamiczny i na wyższych biegach bardzo elastyczny.Spalanie to różnie ale średnio 6L i to bez jazdy emeryta tylko dynamicznie.Jest bardzo zadowolony i potwierdzam fakt że Honda jest nie zawodna .
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Silnik:
Honda Civic 2005 r 177 tyś
Polecam
17.03.2014Jerzy
(8.3)
Opinia:
Silnik nie do zdarcia ,przejechane 215 tyś i nie miałem żadnych przygód .Dynamika na dobrym i wystarczającym poziomie,spalanie przyzwoite około 6L .Polecam dobre auto a silniczek pracuje jak zegarek szwajcarski .