Silnik 2.2 D-4D (2AD-FTV/2AD-FHV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 111746

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D o oznaczeniu (2ADFTV) Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku .Silnik miał szerokie zastsoowanie w modelach Auris ,Avensis,RAV4 oraz w Lexusie IS 220d.A od 2008r wprowadzono wersje D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin,seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM,150KM,177KM. Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelktrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Bardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 191

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 19):
(7.7)
Trwałość
 7.84/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 8.16/10

Głosy według opinii:

145

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

RAV4 z 2015 r. (ostatni model z D-CAT) 07.04.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Akurat jeżdżę RAV4 z 2015 r z dieslem 2,2 D-CAT o mocy 150 KM, z automatyczną skrzynią biegów, mam też zamontowany zalecany przez Toyotę tzw. booster niemieckiej firmy J-Sport (oficjalny tuner Toyoty) który w razie potrzeby podnosi moc silnika do 190 KM i jednocześnie dołącza napęd na tylne koła. Samochód w takiej konfiguracji przy starcie spod świateł zostawia daleko w tyle różne leciwe BMW, Audi, Merce czy Volkswageny. Na razie przejechane 80 tys km i wszystko w najlepszym porządku. Silnik po rozgrzaniu bardzo cichy. Przy energicznej jeździe w ruchu miejskim spalanie do 10 l/100 km, poza miastem 7-8 l/100 km przy prędkościach 130-140 km/h. Serwisuje wyłącznie w ASO, olej silnikowy wymieniany dwa razy do roku, przed zimą i wiosną. Nie potrzeba żadnych dolewek oleju! Od zalania świeżym olejem do poziomu max na bagneciku do kolejnego wymiany po jakichś 6-7 tys km przebiegu, poziom oleju na bagneciku obniża się ze 100% do 95%.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 2,2 D-CATRocznik: 2015Przebieg: 80 000 km Śr. spalanie: 8-9 l/100 km
19.09.2020
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Kupiłem Avensis na czas odbioru zamówionego BMW 530D stara przejechałem 480tys i sprzedałem na zakład aby było oszczędnie i trwałe.Załamany jestem 33D motor Bmw to o 100lat przed Toyota spalanie max 8 przyspieszenie razy2 po prostu jak ktos sie przesiadł z seicento na Toyote to bedzie zadowolony a jak ktos z Bmw 3D na Toyote to będzie załamany

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Kolor?

Wady:Silnik epoka kamienia

Odmiana silnika: 2,2 Cat 150Rocznik: 2009Przebieg: 130 Śr. spalanie: 9
Maciej 04.08.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Kupiłem avensis od firmy z przebiegiem 213 tys, turbina padła przy 295 tys.(regeneracja 900zł), wymieniłem też przy tym przebiegu dwu mas bo klekotał choć podobno mogłem jeszcze zrobić na nim 30 tys. (podejrzewam mechanika za śmierć turbiny bo mu padła jak podstawiał mi auto do domu po naprawie dwumasy), wymieniłem też uszczelniacze gniazd wtrysków w pokrywie głowicy-koszt to grosze. Aktualny przebieg 327 tys. Silnik pracuje równo i cicho. Recepta: dobry olej max co 15 tys, czyszczenie wtryskiwaczy co 4-5 tys środkami do paliwa i raz w roku czyszczę zawór egr.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: avensis kombi d4d 2.2 150 kmRocznik / Przebieg: 2006/327tys Śr. spalanie: 7
Studzio 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Ogólnie silnik bardzo fajnie chodzi. Fajne przyspieszenie i kultura pracy. Najgorszym minusem jest spalanie w trasie przy 140km/h okł. 8.5 l a po mieście okł. 10l wciągnie ale to auto jest ciężkie i w automacie także ogólnie można przyjąć ze jest ok... To już druga moja Toyota z tym silnikiem i ogólnie mnie nigdy nie zawiodła a przejechałem nią ponad 160tysi z 300tysi.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Verso 180hp po chip z 150hpRocznik / Przebieg: 2009 160tys Śr. spalanie: 8.5
Roman 05.01.2018
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Tragedia. Wymiana uszczelki pod głowicą przy 210 tyś, Silnik osiąga na hamowni 165 KM zamiast 177. Naprawa pompy wysokiego ciśnienia przy 120 tyś.Spalanie 8-9 l na autostradzie. Zasięg na baku 650 km. W ściganiu się z Passatem 140 KM nie miałem szans. Katastrofalny 5- wtrysk do katalizatora - kłęby białego dymu przy dopalaniu ciągną się do 200 m za samochodem, stwarzając śmiertelne zagrożenie dla kierowców jadących za autem. W bliskiej perspektywie wymiana wtrysków na regenerowane (polityka DENSO) za ok 5 tyś i wymiana katalizatora za 7 tyś. W opinii szefa serwisu te silniki są projektowane na 300-350 tyś km. Gdy wyraziłem swoje oburzenie na temat ich trwałości, polecono mi sprowadzić sobie auto z USA.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Avensis /177KMRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 9
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.