Silnik 2.0 R4 d 16V M47D20 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 111344

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o oznaczeniu M47 występuje w przedziale mocy od 115KM do 163KM. Pierwsze jednostki wysokoprężne o pojemności 2.0 L pojawiły się pod koniec lat 90tych i generowały moc 115KM oraz 136KM. Silnik montowany był w modelu serii 3(E46). Jednostka posiada 4 cylindry , z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania. Kupując używane BMW z silnikiem 115 lub 136 konnym należy zwrócić szczególną uwagę na przebieg i spróbować go zweryfikować. Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrto magenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.jeżeli auto jest wyposażony DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymian  co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys.Jedną z najbardziej awaryjnych części tej jednostki z pierwszych lat produkcji jest pompa wtryskowa,niestety kosz jej jest bardzo wysoki a regeneracji nie koniecznie da efekt.Nie dotyczy to wersji z zasilaniem Common Rail po 2001 roku , natomiast ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia.Jednak gdy będziemy chcieli stać się właścicielami auta z tym silnikiem musimy liczyć się z możliwością wyżej opisanych awarii. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.Po za tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów.Po za tym jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi,dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Zalety:
dobra kultura pracy
dobra dynamika
przyzwoity poziomy spalania
bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków
wysoki koszt serwisu i części
awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa

2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail

2004 rok - filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 273

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 57
Średnia (głosów 28):
(8.56)
Trwałość
 8.54/10
Utrzymanie
 7.71/10
Dynamika
 9.43/10

Głosy według opinii:

235

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

320d 163km/e90 18.10.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Silnik pancerny- w moich rękach przejechał ok. 90tyś km, brak jakichkolwiek awarii. Olej + filtry co 15tyś, 2 paski osprzętu+rolki, i to by było na tyle. Jedyne, co w przeciągu 3 lat zatrzymało te auto to połamana sprężyna z przodu ;-) W porównaniu z N47 (177km), w moim odczuciu dużo, dużo wolniejszy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: M47D20Rocznik: 2006Przebieg: 290000 Śr. spalanie: 7.5
E91 320D 08.10.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Świetny i niezawodny silnik o niezłej dynamice. Zrobiłem już 80tys km bez żadnych problemów. Po zakupie przy przebiegu 186tys km standardowo wymiana termostatów (b. ważne, jak są uszkodzone to nie wypala się DPF) oraz świec żarowych (czasami też sterowniki grzania świec padają, ale to wszystko kosztuje grosze). Przy 200tys km wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym i dalej już tylko wymiana oleju i filtrów co 15-20tys km. Całkowicie bezawaryjny silnik.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dobra dynamika, niskie spalanie, bezawaryjność

Wady:Turbosprężarki Mitsubishi są nienajlepszej jakości. Moja ma luz na wirniku odkąd zakupiłem samochód i trochę świszczy, ale cały czas pracuje prawidłowo i nic się z nią dzieje.

Odmiana silnika: 163KM/M47D20Rocznik: 2006Przebieg: 267000 Śr. spalanie: 7.5
E60 Fift 15.02.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakichkolwiek "wypalan/czyszczenia, fabryczny tlumik nic nie bylo wymieniane. Wymiany oleju w dalszym ciagu co 15.000-18.000km. Kazdego dnia pociacha z jazdy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 163kmRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 7.5
bmw x3 13.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 150kmRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 8.5
21.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: E60 520d 163KMRocznik / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 7

Wybierz silnik i dodaj opinię

BMW M47D20 (1998-2007)
BMW M57D30 (1998-2012)
BMW N47D20 (2007-2015)
BMW N57D30 (2008-2018)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.