BMW

Silnik BMW 2.5 R6 tds 12V 115/143KM M51

34364
Silnik BMW 2.5 R6 tds 12V 115/143KM M51

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Lata produkcji: 1991 – 2000
Silnik BMW 2.5 TDS pojawił się na początku lat 90tych. Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem, realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Wsłuchując się w opinie kierowców chwalą sobie oni jednostkę za zadowalającą dynamikę, przyspieszenie, oraz niezłą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać spore poziomy spalania i wiek silnika. Wiele z nich są już mocno wyeksploatowane i nader często problematyczne. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej, turbosprężarki czy pękającej głowicy. Koszty naprawy niestety nie należą do tanich. Jednostka 2.5L TDS montowana była również w Oplu Omega.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: pośredni

Pośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • dobra dynamika
  • dobre przyspieszenie

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M51 D25
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (7.2)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 6.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 3

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
70%
13%
0%
0%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

15.11.2021 BMW e39 325tds touring
(8.7)
Opinia: Kupiłem BMW z tym silnikiem jak miało 200tys, choć podejrzewa że przebieg miało w rzeczywistości większy. Zrobiłem nim 60tys i silnik nie sprawiał większych problemów choć dwa razy musiałem uszczelniać pompę wtryskową i raz wymienić dwumasę. Olej wymieniałem co 10tys. Wtryski i turbo trwałe. Przy
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałe turbo Trwałe wtryski Brak DPFu Po chiptuningu dobre osiągi
Wady: Spore spalanie Wycieki z pompy wtryskowej Problemy z odpalaniem w przy temperaturach poniżej -10st
  • Silnik: Po chiptuningu 160km
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 260tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.05.2021 BMW e39
(8.3)
Opinia: Auto użytkuje 3,5r kupione w niemczech z uszkodzonym silnikiem, niestety był do tego stopnia przegrzany że nie udało sie uratować więc był zmnieniany motor. W "nowym" silniku wymieniony rozrząd, po przejechaniu 100kkm brak awarii tylko części eksploatacyjne. auto ma 350kkm silnik nie wiadomo ile lecz zapewne
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: m51d25
  • Rocznik: 99
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
14.01.2020 Omega B,
(9.3)
Opinia: Ojciec kupił 15 lat temu Omegę 96r z tym silnikiem. Jeździła jako taksówka w Niemczech, miała cofnięty przebieg o ponad 100 tyś a kto wie może więcej. Teraz ma 380 więc rzeczywiście jakieś 500 tyś. 2 razy robiona pompa wtryskowa, raz głowica no i już
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, niska awaryjność, rozrząd bezobsługowy
Wady: Awarie pompy wtryskowej
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 500tyś
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.08.2016 marcin
(5.0)
Opinia: silnik jest 12 zaworowy z wtryskiem pośrednim. bardzo wrażliwy na przegrzanie.no i pompa ale to już przebieg robi swoje.
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 525tds 143
  • Rocznik / Przebieg: 1994 450tyś.
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
08.06.2016 TOMEK
(10.0)
Opinia: głowica 12 ZAWOROWA,wtrysk POŚREDNI.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 525 TDS
  • Rocznik / Przebieg: 1997
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam