Ford

Silnik Ford 1.8 TDDi 8V Endura-DI 90KM C9D

47501
Silnik Ford 1.8 TDDi 8V Endura-DI 90KM C9D

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 1.8 TDDI zadebiutował w 1998 roku i generował moc 90KM. Silnik montowany był w modelu Focus. Jednostka posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W silniku nie występuje koło dwumasowe często bardzo awaryjny i kosztowny element. Silnik z racji na swój wiek oraz wyeksploatowanie trapi go kilka podstawowych awarii. Do najczęstszych należą problemy z pompą wtryskową szwankujący sterownik , wycieki płynów eksploatacyjnych. Może dojść również do obracania się panewek wału tłokowo korbowego, ale głównie  w pojazdach z dużym przebiegiem (ponad 200 tyś. km.)



Użytkownicy silnika 1.8TDDI chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania, zadowalająca dynamikę, oraz niskie koszta obsługi. Po stronie minusów należy zapisać duże przebiegi jednostek oferowanych z drugiej ręki, oraz awarie z tego wynikające. Również kultura pracy silnika nie należy do najlepszych. Aby przedłużyć żywotność oraz bezawaryjność jednostki należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących oleju, częstotliwości jego wymiany oraz filtrów, tankowania paliwa wysokiej jakości.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • wycieki płynów
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 Km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
67%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

11.06.2023 Ford Focus MK1
(6.7)
Opinia: Posiadałem Focusa MK1 z tym silnikiem przez 2 lata. Silnik jak na taką moc zbierał się fajnie, ale co z tego skoro jest zestopniowany z 5-cio biegową skrzynią i nie można wykorzystać potencjału silnika na dalekich trasach. Zapięty najwyższy bieg, 3 tysiące obrotów i 130
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie, niskie (na pozór) koszty utrzymania
Wady: Zapomnij o jeżdżeniu po autostradach oraz po terenach górzystych (sprzęgło nie wyrabia)
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 313000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
20.02.2023 Focus Mk2
(8.0)
Opinia: Silnik pomimo 400 tys. chodzi jak zegareczek
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Trwałość, niskie koszty napraw.
Wady: Mimo wszystko niska moc, niewielkie możliwości jej podniesienia,
  • Silnik: 90km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam