Silnik Ford 1.8 TDDI zadebiutował w 1998 roku i generował moc 75 lub 90KM. Silnik montowany był w modelach Focus, Fiesta a także Mazda 121. Jednostka posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W silniku nie występuje koło dwumasowe często bardzo awaryjny i kosztowny element. Silnik z racji na swój wiek oraz wyeksploatowanie trapi go kilka podstawowych awarii. Do najczęstszych należą problemy z pompą wtryskową szwankujący sterownik , wycieki płynów eksploatacyjnych.
Może dojść również do obracania się panewek wału tłokowo korbowego, ale głównie w pojazdach z dużym przebiegiem (ponad 200 tyś. km.) Użytkownicy silnika 1.8TDDI chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania, zadowalająca dynamikę, oraz niskie koszta obsługi. Po stronie minusów należy zapisać duże przebiegi jednostek oferowanych z drugiej ręki, oraz awarie z tego wynikające. Również kultura pracy silnika nie należy do najlepszych. Aby przedłużyć żywotność oraz bezawaryjność jednostki należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących oleju, częstotliwości jego wymiany oraz filtrów, tankowania paliwa wysokiej jakości.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni -pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 18) | (8.7) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 7.9/10 |