Popularne na rynku

Silnik Renault 1.9 d 8V 64KM F8Q

44575
Silnik Renault 1.9 d 8V 64KM F8Q

Silniki Renault d / dT / dTi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Mitsubishi

Silnik Renault 1.9 d 8V jest jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Lucas Epic. Generowana moc to 64KM przy 120Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik znalazł zastosowanie min. w Renault Kangoo oraz Renault Megane. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika.



Przykładowo Renault Kangoo 1.9 D pierwszą setkę osiąga po około 20 sekundach. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Jednak największym problemem tej jednostki są awarie pompy wtryskowej Lucas Epic, jest to pompa która często daje się we znaki użytkowniką aut z tym silnikiem. Plusem jest to że możemy pop niewielkich problemach zamienić ją na dosyć trwałą i bardziej znaną pompę Bosch.



Poziomy spalania
są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silnik 1.9D jest to prosta nieco przestarzała konstrukcja, która nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantuje szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Pośredni pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszta obsługi
  • niskie poziomy spalania
  • silnik o prostej konstrukcji
  • łatwy w naprawie

Wady

  • bardzo słaba dynamika
  • głośna praca silnika
  • wycieki oleju
  • problemy z pompą Lucas Epic

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F8Q 630/730/732
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Możliwość zamiany pompy Lucas Epic na pompę wtryskową Boscha

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.0)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

10%
5%
40%
0%
20%
25%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

08.03.2020 Renault Kangoo 1,9 D
(8.0)
Opinia: Warto... Silnik nie do zajechania. Zwykły diesel bez bajerów. Pompa czasami lubi trochę cieknąć i lekkie wycieki oleju ale to nic. 340.000 zrobione i chodzi jak zegarek. Świetny silnik - stara dobra szkoła. Śmiało polecam
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Trwałość, żywotność, tanie części, mało pali, silnik nie do zajechania.
Wady: Słaba dynamika ale i tak fajnie jeździ. Jakieś drobne wycieki i czasami pompa wtryskowa lubi poszaleć
  • Silnik: 1,9D
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
15.11.2016 bida
(8.3)
Opinia: Silnik nie do zabicia tani w naprawie a minusy to nie ma mocy to jest auto dla ludzi od punktu a do b nie ma dwumasy ani turbiny stary porządny diesel ale jak się go rozbuja to fajnie się jeździ
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik:
Polecam
05.03.2016 Pawel
(8.3)
Opinia: u nas w domu był polonez truck z 1.9 d citroena i przez 20 lat ojciec 600tys.natlukł po kraju -zadnych nie mial prawie problemow z tym motorem-potem poldek sie rozleciał od rdzy -ojciec silnik sprzedał na chodzie i za niezła kase teraz od
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: boxer 1905ccm
  • Rocznik / Przebieg: 1999/310tys.
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
12.04.2014 XXXX
(8.3)
Opinia: Silnik tak jak mówił mój przedmówca nie do zajechania mam ten silnik w citroen berlingo z 1999r. 1.9D Na liczniku ma już ponad 700 tyś, sprzęgło też nie było wymieniane.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen Berlingo 1999r. 740tyś. 1.9D
Polecam
15.02.2014 Robcio
(7.7)
Opinia: Silnik nie do zajechania ,340 tyś trzeci właściciel każdy zrobił po ponad 100 tyś .Tanie części rozrządu 350 zł ,olej filtry 150 zł wtryski po 200 zł .Spalanie 6 L ,słaba dynamika ale jak się rozbuja jazda ja trza .Polecam silnik z czystym sercem POZDRAWIAM
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Megane 1999 r 340 tyś 1.9 D
Polecam