Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 1.9 DI D4192T4 o mocy 102KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S40 i V40 pierwszej generacji. Silnik w całości zostałopracowany przez firmę Renault. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Silnik o mocy 102KM posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców dominują pozytywne komentarze.
Użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoka kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz zadowalającą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać awarie koła dwumasowego czy wtrysków. Układ wtryskowy może okazać się podatnym na awarie zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju.
Opinia:
Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad 400 tysi działa bez zarzuty jutro nowych olej filtr i do przodu
8.0/10
8.0/10
8.0/10
Silnik:
1.9 td(di) 102km
Rocznik:
2001
Przebieg:
400000
Spalanie:
4.9 l/100km
Polecam
18.01.2017V40
(6.3)
Opinia:
W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym
silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.
5.0/10
6.0/10
8.0/10
Silnik:
102km
Rocznik:
2003
Przebieg:
260000
Spalanie:
6.2 l/100km
Odradzam
21.02.2015V40
(8.7)
Opinia:
ilnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać
turbo. Dynamika na średnim poziomie, ale wystarczy na nasze drogi. Części dostępne, tani w utrzymaniu. Dlatego kupiłem żonie Space Stara z takim samym silnikiem. Spalanie na trasie 5 l. przy 120km/h , natomiast miasto 7l. Do -16C. palił bez problemu, większych mrozów nie było od 2010 roku. Dla mnie to udany silnik, jak na razie bezawaryjny. Były problemy z turbo w Lagunach, a to dlatego że założono zbyt długi czas wymiany oleju.
9.0/10
9.0/10
8.0/10
Silnik:
1.9 DI 102KM
Rocznik:
2003
Przebieg:
228000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
22.03.2014V40
(6.0)
Opinia:
Silnik trwały ale osprzęt niestety bardzo słaby zwłaszcza układ wtryskowy pompa oraz wtryski .Dobrze że to starsza jednostka bo części jest dość dużo używanych .Wymiana wtrysków dwóch kupiłem na Allegro po 200 zł i pompę która się zatarła 700zł a reszta OK .Co do jego
pracy jest dość głośny i kopci jak dodaje się gazu,kultura pracy na średnim poziomie,spalanie nie najgorsze ale nie liczcie na 5L w mieście (miasto 7-8L) .Jak wyżej pisałem plus dostępne są części an rynku w dobrych pieniądzach,trwały silnik,minus drobne usterki ,spalanie,oraz sama praca.