Volvo

Silnik Volvo 1.9 DI 102KM D4192T4

18303
Silnik Volvo 1.9 DI 102KM D4192T4

Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.9 DI D4192T4 o mocy 102KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S40 i V40 pierwszej generacji. Silnik w całości został opracowany przez firmę Renault. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Silnik o mocy 102KM posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców dominują pozytywne komentarze.



Użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoka kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz zadowalającą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać awarie koła dwumasowego czy wtrysków. Układ wtryskowy może okazać się podatnym na awarie zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • zadowalająca kultura pracy
  • niskie poziomy spalania

Wady

  • problemy z zaworem EGR
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4192T4
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.3)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

16.10.2019 Volvo V40 kombi
(8.0)
Opinia: Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad 400 tysi działa bez zarzuty jutro nowych olej filtr i do przodu
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.9 td(di) 102km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam
18.01.2017 V40
(6.3)
Opinia: W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 102km
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Odradzam
21.02.2015 V40
(8.7)
Opinia: ilnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.9 DI 102KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.03.2014 V40
(6.0)
Opinia: Silnik trwały ale osprzęt niestety bardzo słaby zwłaszcza układ wtryskowy pompa oraz wtryski .Dobrze że to starsza jednostka bo części jest dość dużo używanych .Wymiana wtrysków dwóch kupiłem na Allegro po 200 zł i pompę która się zatarła 700zł a reszta OK .Co do jego
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1.9 Di 102KM
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam