Silnik Volvo 1.9 DI 115KM D4192T3 miał zastosowanie w samochodach Volvo S40 oraz V40 pierwszej generacji. Silnik w całości został opracowany przez firmę Renault. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Odmiana 115-konna występuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek co w znacznym stopniu przekłada się na osiągi oraz generowaną moc. Jednak w przypadku awarii, regeneracja jest znacznie droższa oraz trudniejsza. Wsłuchując się w opinie kierowców dominują pozytywne komentarze.
Użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoka kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz zadowalającą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać awarie koła dwumasowego czy wtrysków. Układ wtryskowy może okazać się podatnym na awarie zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 11) | (7.4) |
Trwałość | 7.9/10 |
Utrzymanie | 7.6/10 |
Dynamika | 6.8/10 |