Silnik 1.6 D 16V 109KM (D4 164T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 54755

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 dCi 130KM (Renault R9M)20.06.2021

128tys. od nowości i wtryski do wymiany koszt 9tys.zł padły na autostradzie przy normalnej jeździe. 15 godzin czekania z dzieciakam

Odradzam

6.85

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)20.06.2021

Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściąg

Odradzam

6.92

Silnik 2.0 dCi 150/173KM (Renault M9R)18.06.2021

Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba

Polecam

9.58

Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20)18.06.2021

2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy o

Polecam

7.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 D4 164T to jednostka wysokoprężna generująca moc 109KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo C30 ,S40,V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA i można go znaleźć w markach Citroen,Peugeot,Ford oraz Mini.Jednostka bardzo popularna która ma zastosowanie w wielu odmianach aut segmentu A,B,C Mini VAN.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz kołem dwumasowym. Oba elementy wpływają na poprawę osiągów w tym dynamiki oraz przyśpieszenia. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii musimy się liczyć z poważnymi wydatkami. W przypadku tak zaawansowanej technologicznie jednostki jaką jest silnik o pojemności 1.6 należy zwrócić uwagę na jakość tankowanego paliwa. Układ wtryskowy jest wrażliwy oraz podatny na awarie w kontakcie z tzw. brudnym paliwem,dlatego trzeba uważać na to gdzie tankujemy paliwo oraz pamiętać częstszej wymianie filtra paliwa. W celu przestrzegania rygorystycznej normy ekologicznej Euro4 najmłodsze silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych (zdażają się silniki bez DPF-u ). Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika,podniesieniu się poziomu oleju co w konsekwencji prowadzi do awarii wtrysków. Niestety koszta naprawy/wymiany DPF-u są bardzo wysokie.około 3-4 tys. zł (usunięcie około 1000zł-niestety nie jest to zgodne z normami oraz prawem!!!)Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa !!! W opinii kierowców silnik 1.6 Di o mocy 109KM jest jednostką  udaną . Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw  filtra cząstek stałych,koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wtryski podlegają regeneracji
zadowalająca kultura pracy

Wady:
problematyczny osprzęt:
koło dwumasowe
awaryjny filtr FAP
awarie wtrysków przy 150tys-200tys
wysokie koszta serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI oraz 1.6 HDI !!!  są to te same jednostki .

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 7):
(8.57)
Trwałość
 8.71/10
Utrzymanie
 8.14/10
Dynamika
 8.86/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C30 24.01.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Polecam. Jednostka może i mała bo tylko 1.6 o mocy 109KM jednakże jest wystarczająca do sprawnego przemieszczana się czy to w mieście czy w trasie. Spalanie na poziome 4,5-5,5 więc czego chcieć więcej. Koszty utrzymania jak każdego innego auta, wystarczy pamiętać o regularności i mamy oryginalnie wyglądające bezawaryjne auto.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.6 109KMRocznik / Przebieg: 2009 175000 Śr. spalanie: 5
Artur 17.09.2018
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: Kupiłem v50 1,6 d z przebiegiem 220 tyś . od ręki zrobiłem rozrząd, regenerację wtrysków oraz wymieniłem dwumasę. Dzisiaj ma 320 tysięcy i jest wszystko ok . Koszty które poniosłem na wstępie są zrekompensowane prze wysoki komfort jazdy , kapitalną ekonomikę i święty spokój .

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v50Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 5.2
Leszek 01.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Na szczęście kupiłem te autko z nowym sprzęgłem ,dwu masa,egrem i rozrządem.sprzeglo padlo po 207000 km,nie tak zle.Mam te autko od niedawna,ale jak na razie same plusy,niskie spalanie,wysoka kultura pracy,biegi wchodzą perfekcyjnie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: volvo s80 driveRocznik / Przebieg: 207000 Śr. spalanie: 6.2
Jarek 12.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: silnik bardzo dynamiczny super się zbiera i ładnie wchodzi na obroty,zauważyłem że lepiej się spisuje na wyższych obrotach tak jakby bardziej był elastyczny .Spal naprawdę nie wielkie ilości paliwa trasa poniżej 5l to przy dynamicznej jeździe a na spokojnie 90-100km/h poniżej 4l -3.8l średnio 5.2L Miasto i to przy korkach klima 6-6.2L nigdy nie wziął mi nawet 6.7L czy to zima czy lato.Silnik ma DPF i koło dwumasowe ale ja nie mam z nimi żadnych problemów .Przebieg na dzień dzisiejszy to 155tys ,do dnia dzisiejszego zero problemów.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Volvo C30 1.6 D DRIVe 109KM 2007r 155tys
11.06.2014
Średnia:
(7.00)
Nie

Opinia: Fajny ale zdecydowanie za słaby. Gdy chce się z niego wydusić trochę więcej potrafi wyżłopać i 8 litrów na 100.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: s40
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.