Volvo

Silnik Volvo 1.6 D 16V 109KM-110KM D4164T

85964
Silnik Volvo 1.6 D 16V 109KM-110KM D4164T

Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.6 D 16V D4164T to jednostka wysokoprężna generująca moc 109 lub 110KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo C30 , S40, V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz francuskiego konsorcjum PSA stosowana także w samochodach Citroen, Peugeot, Ford. Jednostka bardzo popularna na rynku. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz kołem dwumasowym. Oba elementy wpływają na poprawę osiągów w tym dynamiki oraz przyspieszenia.



Z drugiej jednak strony w przypadku awarii musimy się liczyć z poważnymi wydatkami. W przypadku tak zaawansowanej technologicznie jednostki jaką jest silnik o pojemności 1.6 należy zwrócić uwagę na jakość tankowanego paliwa. Układ wtryskowy jest wrażliwy oraz podatny na awarie w kontakcie z tzw. brudnym paliwem, dlatego trzeba uważać na to gdzie tankujemy paliwo oraz pamiętać o częstszej wymianie filtra paliwa. W celu przestrzegania rygorystycznej normy ekologicznej Euro4 najmłodsze silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych (zdarzają się silniki bez DPF-u ). Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika, podniesieniu się poziomu oleju co prowadzi do awarii wtrysków. Niestety koszty naprawy lub wymiany DPF-u są bardzo wysokie. około 3-4 tys. zł.



Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców silnik 1.6 D D4164T jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszty obsługi w przypadku ewentualnych napraw  filtra cząstek stałych, koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wtryski podlegają regeneracji
  • zadowalająca kultura pracy

Wady

  • problematyczny osprzęt:
  • koło dwumasowe
  • awaryjny filtr FAP
  • awarie wtrysków przy 150tys-200tys
  • wysokie koszta serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4164T
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Przeczytaj też opinie o silniku o 1.6 TDCI oraz 1.6 HDI – są to te same jednostki .

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.6)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 3

Najbardziej awaryjna część

13%
30%
11%
9%
26%
9%
Suma głosów: 53

Opinie użytkowników

23.09.2024 Volvo S40 II
(4.3)
Opinia: Nie polecam ogólnie. Silnik okropnie awaryjny - niemożliwe, że kilku mechaników nie potrafi sobie poradzić z tym silnikiem. Notoryczne problemy z jazdą i odpalaniem. Jeśli ktoś lubi mieć loterię czy rano odpali i dojedzie do pracy czy też nie to polecam ten model i samochód. Na plus bardzo
  • 5.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Niskie spalanie Bezpieczeństwo
Wady: Awaryjność wtrysków i układu paliwowego Drgania z silnika przenoszone do kabiny
  • Silnik: 1.6 hDi 109 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 4.2 l/100km
Odradzam
04.12.2023 volvo s40
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo mnie zaskoczył. Budowa i konstrukcja bardzo dobra i przemyślana. Nie śmierdzi jak poczciwy vag . Możliwość zmiany mocy bez większych problemów.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - w miarę dobra dynamika - bardzo niskie spalanie - niskie obroty silnika (5 bieg, 100km/h, 2000 obr./min.) - bardzo dobre odpalanie na zimnym silniku,
Wady: - silnik mocno zabudowany, utrudniony dostęp - trochę się 'poci', bez zostawiania śladów
  • Silnik: 109
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 281000
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
08.01.2023 Volvo C30
(2.7)
Opinia: Posiadałem w swoim życiu cztery diesel'e i ten model zdecydowanie odradzam. Silnik z wyciekami, ale jeszcze sie trzyma, za to jego osprzęt... węże od podciśnienia, turbo, DPF, intercooler, padają jak domino. Niestety jazda w cyklu miejskim, bo i tak strach na autostradę się wybierać.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Wady: Co tydzień coś nowego...
  • Silnik: 109
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
31.07.2022 Volvo V50 kombi
(7.3)
Opinia: Auto posiadam od roku. Mój egzemplarz był dobrze utrzymany i zadbany, i nie sprawia problemów. W swojej historii, jak wynika z rachunków, miał wymieniane wiele elementów układu klimatyzacji, a i tak nie działa zadowalająco. Dobre, wygodne, ciche, bezpieczne, nieduże kombi.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - Niezawodność
Wady: - Mało mocy silnika
  • Silnik: 1.6 D 16V 109 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
19.05.2022 Volvo V 70 2010
(8.3)
Opinia: Oczekiwalem rodzinnego kombi i takiego kupilem V 70 z silnikiem 1,6 D. Przebieg 277000 km. Rozrzad plus EGR plus DPF wymienione przy 240000. Spalanie miasto 6,5 , trasa 4,7 . Jak na tak duze auto to rewelacja.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczedny
Wady: Brak
  • Silnik: 109
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 277000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam