Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.0 D 16V 136KM D4204T

180256
Silnik Volvo 2.0 D 16V 136KM D4204T

Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D 16V D4204T to jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie w takich autach jak Volvo C30, S40 czy V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne.



Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tys. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.



W opinii kierowców silnik 2.0 D D4204T jest jednostką udaną i mało awaryjną, przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300 tys. km bez jakichkolwiek awarii. Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • trwałe wtryskiwacze

Wady

  • problematyczny filtr FAP
  • awarie dwumasy
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM – są to te same jednostki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 29) (9.4)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 29 0

Najbardziej awaryjna część

7%
6%
5%
44%
23%
15%
Suma głosów: 124

Opinie użytkowników

05.03.2024 Volvo c30
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik odpowiednio dbany odwdzięczy się bezawaryjnością. Obecny przebieg 255 tyś bez większych problemów. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 255235
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
29.01.2024 Volvo V70 III
(9.0)
Opinia: Wg mnie 2.0 D 136KM to bardzo dobry silnik, jeżdże już trzy lata , ma nastukane 310000, żwawy i oszczędny. 170 km/h leci bez problemu, nawet nie wiadomo kiedy tyle wpada na licznik. Średnia spalania 7,2
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
01.10.2023 Volvo V50
(9.7)
Opinia: Jeździ. I oby tak dalej.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Odpala, mało zużywa.
Wady: Czasem pali po 2-3 kręceniach.
  • Silnik: 136/V50
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 388000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
30.12.2022 Volvo c30 2.0d
(9.3)
Opinia: Bardzo polecam
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo dobre wykonanie
Wady: Brak
  • Silnik: 136 2.0tdci
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 621350
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
04.01.2022 Volvo V50
(7.3)
Opinia: Usunąłem DPF i jeżdżę, jeżdżę, jeżdżę już 5 lat bez awarii ;)
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mocny silnik mało pali.
Wady: Brak
  • Silnik: 2.0D 136kM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 296000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam