Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak. Euro 5
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Silnik 1.6 D2 o mocy 114KM to konstrukcja koncernu PSA która również spotkamy w samochodach Citroen,Peugeot oraz Ford.Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki spełnia rygorystyczne normy Euro5 i współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika. Obecny DPF nie sprawia tak dużych problemów ja we wcześniejszej wersji silnika 109KM ,filtr można oczyścić elektronicznie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie go za dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.
Zalety:
niskie awaryjność
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych DPF
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI/115KM oraz 1.6 HDI/112KM !!! są to te same jednostki .
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprzęglik, zdecydowanie polecam ten silnik, Olej motul 0W30 wymiana co około 15 tyś km + wszystkie filtry
Zalety:cicha praca, oszczędny, bezawaryjny, suchy DPF
Wady:cały osprzęt z plastiku....
Odmiana silnika: 115/D4162t | Rocznik: 2011 | Przebieg: 374000 | Śr. spalanie: 5.8 |
Opinia: Volvo V40 2013r przebieg 226tyś km Silnik pracuje równo, nie bierze oleju. Sprzęgło, dwumasa, dpf, egr w oryginale Spalanie 5l. Czego chcieć więcej?
Zalety:Małe spalanie, trwałość
Wady:Dynamika
Odmiana silnika: D4 162T | Rocznik: 2013 | Przebieg: 226000 | Śr. spalanie: 5 |
Opinia: Witam.Posiadam Volvo V 60 z 2013 roku, 1,6 D 115 Km, obecny przebieg 154 000 km, silnik jak i auto b.dobre, oszczędne ciche [jak benzyna w środku auta] j na razie bez problemów,Jak czytam niektóre opinię to mam wrażenie że niektórzy użytkownicy opisują auto sąsiada,
Odmiana silnika: V 60 / 115 | Rocznik / Przebieg: 2013 / 154 00 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam
Odmiana silnika: Volvo S 80 | Rocznik / Przebieg: 320000 | Śr. spalanie: 5 |
Opinia: silnik o kiepskich opiniach, może i dobrze się sprawuje w małych autach typu c30 ale szczerze jak dla mnie w s40 czy v50 to trochę mało nie mówiąc o większych autach. Mając przyjemność jazdy autem v50 z silnikiem 1.6 i 2.0 trasa Poznań - Warszawa mogę powiedzieć jedno :spalanie na bardzo podobnym wyniku , plus dla motoru 2.0 za znacznie lepsze przyspieszenie- miasto - jak dla mnie i jeden i 2 stał w korku podobnie z podobnym spalaniem. Podsumowywując- osobiście biorqac pod uwagę problemy 1.6 z DPF, EGR, Dwumasem wole sprawdzone 2.0
Odmiana silnika: 115 | Rocznik / Przebieg: 120 tys | Śr. spalanie: 7.2 |
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.