Silnik 2.0 D3 20V 150KM (D5 204T5/T6) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 186920

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D3 o mocy 150KM występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostki 5 cylindrowe z maksymalnym momentem obrotowy 350NM.Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii.Użytkownicy zgłaszają bardzo poważne awarie związane z pęknięciem bloku silnika,częstymi ubytkami płynu chłodniczego oraz awarii uszczelki pod głowicą !!! Niestety koszty powyższych awarii są bardzo wysokie i nie każdy serwis jest wstanie wykonać naprawy.Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D3 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
częste ubytki płynu chłodniczego
pęknięcia bloku silnika !!!
awarie filtra cząstek stałych/jazda miejska
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 190

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 108
Średnia (głosów 37):
(7.55)
Trwałość
 7.38/10
Utrzymanie
 7.03/10
Dynamika
 8.24/10

Głosy według opinii:

2512

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

VOLVO V50 25.09.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Posiadam V50 D3 od 6 lat i jestem bardzo zadowolony, wcześniej jeździłem s60 D5 z 2004r więc pokrewne jednostki. Jednak D3 w V50 jest bardziej dynamiczne i zdecydowanie oszczędniejsze od D5 starej generacji w s60. Rocznie pokonuję tym autem około 50 tys km. Piszą że w D3 głowice pękają czy bloki ale nikt nie doda że takie historie miały miejsce w modelach z pierwszych lat produkcji, od 2011 roku poprawiono konstrukcje. Silnik nie najcichszy ale bardzo ładnie pracuje, w V50 radzi sobie świetnie i jest oszczędny. Obecnie auto ma przejechane ponad 380tys, silnik nadal suchy i na oryginalnym sprzęgle.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, oszczędność , kultura pracy, wytrzymałość.

Wady:słabe wygłuszenie przy wyższych prędkościach, mogło by być lepiej.

Odmiana silnika: D3Rocznik: 2012Przebieg: 3800000 Śr. spalanie: 6.5
v60/D3/D4 29.01.2020
Średnia:
(7.00)
Nie

Opinia: Ogólnie auto super wygodne fajnie sie jeździ super przyspiesza, wspaniały odgłos silnika. I na tym koniec. pękający blok silnika przekreśla wszystko.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Przyspieszenie, komfort, bezpieczeństwo i wiele innych

Wady:Jedna jedyna przekreślająca to auto pękający blok silnika

Odmiana silnika: 163kmRocznik: 2014Przebieg: 170000 Śr. spalanie: 9l
Waldemar 08.10.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: polecam, mam volvo s40 D3 z 2011 r żadnych problemów przebieg 106 000 km pasek alternatora od nowości ,cichy dynamiczny żadnych ubytków płynów spalanie 6,5 l przy dynamicznej jeździe.oby tak dalej.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: S40 D3 150 KMRocznik / Przebieg: 2011 /106000 Śr. spalanie: 6.5
Sylwester 12.02.2018
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Zdecydowanie zawiodłem się na aucie. Kilkukrotny ubytek płynu chłodzącego, ciągle dolewki i wreszcie diagnoza : uszkodzona uszczelka pod głowicą. Niestety okazało się ze to nie uszczelka pod głowica a uszkodzenie bloku. Przebieg auta 140600 km systematyczne przeglądy... Nie polecam. po wgłębieniu się w lekturę okazuje sie ze silniki maja wadę fabryczna

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: s60/150KMRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 7.2
Volviak 05.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Witam posiadam Volvo V40 d3 z 2013 roku jeszcze 5 cylindrów. Na chwilę obecną żadnych problemów. dynamika rewelacja, spalanie super. Wlewam tylko Vpower Shel. Mam cichą nadzieje, że do 100000 tys dobije bezawaryjnie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v40 D3Rocznik / Przebieg: 2013/65000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.