Popularne na rynku

Silnik Mitsubishi 1.8 DI-D MIVEC 116KM-150KM 4N13

87465
Silnik Mitsubishi 1.8 DI-D MIVEC 116KM-150KM 4N13

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.8 DI-D  o mocy 116KM lub 150KM występuje w modelu Mitsubishi ASX oraz Lancer. Nowoczesna jednostka wprowadzona na rynek w 2010 roku w całości opracowana przez Japoński koncern.Blok silnika został odlany z aluminium co przełożyło się na zmniejszenia jego wagi. Taka konstrukcja pozwoliła na obniżenie zużycia paliwa i zwiększenia osiągów.



Jednostka posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso i współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Znajdziemy tu turbinę która posiada 8 łopatek (zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) to przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik.



W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji.



W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych , innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jednostka napędowa
  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • Filtr cząstek stałych

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (9.2)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 20 2

Najbardziej awaryjna część

15%
3%
5%
1%
70%
6%
Suma głosów: 99

Opinie użytkowników

07.10.2023 Patryk - Lancer VIII
(9.3)
Opinia: Świetny silnik i mój pierwszy diesel. Przejechałem nim 70 000 km i kompletnie się z nim nic nie dzieje, ale trzeba o niego dbać ze względu na DPF. Zawory trzeba regulować co jakiś czas i olej musi być wymieniany raz na 12 000 km max
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, trwałość, przyśpieszenie, niskie spalanie - idealny w długie trasy.
Wady: DPF w mieście i wyciszenie w kabinie.
  • Silnik: 150 DI-D MIVEC
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
09.07.2022 asx 1.8 did
(2.7)
Opinia: Najgorsze auto jakie kiedykolwiek miałem.!!! mega duże koszta naprawy! 1.8 did z 2011r.
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: jak jeszcze jeździł to fajnie się zbierał.
Wady: ogromne koszta za części . ciągle wizyty w warsztacie. wymiana wtrysków 8500zl regulacja zaworów 1800zl zawor Egr 2500zl Dpf 1000zl np rura do turbo dostępna tylko w serwisie koszt 1500zl za jakiś plastik- masakra! I masa i nich wydatków ! wg mnie niekomfortowe auto. wydatki przewyższyły wartość pojazdu!
  • Silnik: 1.8
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 211000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
22.04.2021 Peugeot 4008
(9.3)
Opinia: Całkiem przyjemny silnik w użytkowaniu, powyżej 2000 obr/min. daje frajdę, z DPF na razie nie ma problemu, spalanie na przyzwoitym poziomie, kultura pracy ok
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Turbo fajnie gwiżdże, dynamika powyżej 2000 obr/min na niezłym poziomie
Wady: Trochę słabo z wyciszeniem, od 1500 do 2000 odr/min tak sobie dalej to już inna bajka
  • Silnik: 150 KM 1,8 Di-D MIVEC
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
22.04.2021 Mitsubishi ASX
(10.0)
Opinia: Przejechane 161 tyś przez 6 lat. Bez problemów. Oszczędny i narowisty.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mam ten silnik W ASX-sie. Średnie spalanie poniżej 6l/100, nic się z nim nie dzieje 161 tyś km. Sam wymieniam olej i wszystkie filtry co 15 tyś. Paliwa też. Bardzo dobry ale dla tych co dużo jeżdżą w trasę. W mieście będzie pewnie problem z DPFem.
Wady: Nie do miasta. Jeśli ktoś 70 -80% jeździ w mieście to będzie przybywać oleju i szybko się skończy DPF. No ale to w każdym w miarę nowym dieslu.
  • Silnik: 150 KM 1,8 DiD
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 161 tyś
Polecam
11.12.2020 Lancer SPORTBACK
(10.0)
Opinia: Qwa zajebiste auto, zajebisty silnik, super wyglad, dynamiczny ciekawe rozwiązania, mozlowosc tuningu radio lampy ....
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: wiele, same ...
Wady: slabe wyciszenie kabiny
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 191000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam