Silnik Mitsubishi 1.8 DI-D o mocy 116KM lub 150KM występuje w modelu Mitsubishi ASX oraz Lancer. Nowoczesna jednostka wprowadzona na rynek w 2010 roku w całości opracowana przez Japoński koncern.Blok silnika został odlany z aluminium co przełożyło się na zmniejszenia jego wagi. Taka konstrukcja pozwoliła na obniżenie zużycia paliwa i zwiększenia osiągów.
Jednostka posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso i współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Znajdziemy tu turbinę która posiada 8 łopatek (zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) to przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik.
W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji.
W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych , innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 22) | (9.2) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 8.6/10 |
Dynamika | 9.6/10 |