Silnik 1.8 DI-D MIVEC 116/150KM (4N13) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 69748

DID

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8DID  o mocach 116KM oraz 150KM występuje w modelu Mitsubishi ASX oraz Lancer.Nowoczesna jednostka wprowadzona na rynek w 2010 roku w całości opracowana przez Japoński koncern.Blok silnika został odlany z aluminium co przełożyło się na zmniejszenia jego wagi.Taka konstrukcja pozwoliła na obniżenie zużycia paliwa i zwiększenia osiągów.Jednostka posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso i współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Znajdziemy tu turbinę która posiada 8 łopatek (zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) to przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych ,innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 141

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 20):
(9.55)
Trwałość
 9.9/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9.75/10

Głosy według opinii:

191

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 4008 22.04.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Całkiem przyjemny silnik w użytkowaniu, powyżej 2000 obr/min. daje frajdę, z DPF na razie nie ma problemu, spalanie na przyzwoitym poziomie, kultura pracy ok

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Turbo fajnie gwiżdże, dynamika powyżej 2000 obr/min na niezłym poziomie

Wady:Trochę słabo z wyciszeniem, od 1500 do 2000 odr/min tak sobie dalej to już inna bajka

Odmiana silnika: 150 KM 1,8 Di-D MIVECRocznik: 2016Przebieg: 70000 Śr. spalanie: 6.5
Mitsubishi ASX 22.04.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Przejechane 161 tyś przez 6 lat. Bez problemów. Oszczędny i narowisty.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Mam ten silnik W ASX-sie. Średnie spalanie poniżej 6l/100, nic się z nim nie dzieje 161 tyś km. Sam wymieniam olej i wszystkie filtry co 15 tyś. Paliwa też. Bardzo dobry ale dla tych co dużo jeżdżą w trasę. W mieście będzie pewnie problem z DPFem.

Wady:Nie do miasta. Jeśli ktoś 70 -80% jeździ w mieście to będzie przybywać oleju i szybko się skończy DPF. No ale to w każdym w miarę nowym dieslu.

Odmiana silnika: 150 KM 1,8 DiDRocznik: 2013Przebieg: 161 tyś Śr. spalanie: 6l/100
Lancer SPORTBACK 11.12.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Qwa zajebiste auto, zajebisty silnik, super wyglad, dynamiczny ciekawe rozwiązania, mozlowosc tuningu radio lampy ....

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:wiele, same ...

Wady:slabe wyciszenie kabiny

Odmiana silnika: 150KM Rocznik: 2012Przebieg: 191000 Śr. spalanie: 6
Patryk 07.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Posiadam mitsubishi asx 1.8 did z 2014 ma już 110 tys km i wszystko w silniku puki co oryginalne . Po za serwisem olejowym trzeba tylko było wymienić tylko amory i hamulce :) . Hamowania wykazała 160koni/320 nm więc mały gratis od fabryki :) Spalanie przy jedzie ekonomicznej 5-7 normalnej 6-8 . Z napędem 4x4 naprawdę daje rade :) Nie jest to może auto nawet usportowione ale daje rade dzięki 4x4 a na codzień i nie boi sie sniegu czy błota ( mimo ze to tylko zmodyfikowany haldex ) . Polecam obsluga nie jest tania ( drogie wtryski ) ale zupełnie inny świat od niemieckich silników

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mitsubishi ASX/160km Rocznik / Przebieg: 2014/110000 Śr. spalanie: 6-8
Rafał 02.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Nie mogę dużo powiedzieć jeszcze na temat tego modelu bo jestem właścicielem od miesięcy Rok 2011 1.8 did 150km przebieg 190 tyś Kupiłem bo zwrócił moja uwagę ,silnik dynamiczny bez trudu wyprzedza na 6tym biegu Dobra kultura pracy ,wygodny ,środek prosty i schludny bez nadmiaru bajerów ale piękność w prostocie. Wada brak jakiego kolejek powiadomienia na desce o rozpoczętej procedurze wypalania dpf. Na szczęście po trzech tysiącach nie zauważam wzrostu poziomu oleju .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Asx 150kmRocznik / Przebieg: 190tys Śr. spalanie: 6 litrow
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.