Popularne na rynku

Silnik Mitsubishi 2.0 DI-D 16V 136KM-140KM BSY

106137
Silnik Mitsubishi 2.0 DI-D 16V 136KM-140KM BSY

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.0 DI-D to jednostka montowana m. in. w modelu Mitsubishi Grandis i Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 136KM. Całkowicie opracowana przez niemiecki koncern Volkswagen. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dumasowym. Oba rozwiązania podnoszą dynamikę oraz przyśpieszenie jednak w przypadku awarii koszta obsługi są wyższe.



Do najczęstszych grzechów silnika o pojemności 2.0DID należą wspomniane problemy z kołem dumasowym, turbosprężarką. Inną częstą dolegliwością na, którą zwracają uwagę użytkownicy są pękające głowice. Winę za to ponosi wadliwy odlew niektórych egzemplarzy. Jednak w Mitsubishi ta usterka nie występowała. Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości.. Po stronie plusów należy zapisać zadowalającą dynamikę, oraz niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy oleju
  • niska kultura pracy
  • awarie koła dwumasowgo po wyżej 200 tyś
  • awarie pompowtryskiwaczy przy dużych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BSY
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Firma Bosch/Siemens

Układ Wtryskowy
Pompowtryskiwacze

W razie awarii możliwość regeneracji !
regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł
Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.6)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

16%
9%
15%
9%
9%
44%
Suma głosów: 94

Opinie użytkowników

14.10.2019 Outlander II
(8.0)
Opinia: Mam go w Outlanderze II. Moc 140KM bez chipa itp. Przebieg prawdziwy 135tys. km. Poprzedni właściciel jeździł oszczędnie i zasyfił turbinę. Wymieniłem na zregenerowaną przy przebiegu 125tys. km. Awarie to na razie drobiazgi. Ostatnio uszczelka między wężem dolotu i przepustnicą bo śmiesznie syczał. Szczęście, że
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 140/BSY
  • Rocznik / Przebieg: 2009/135000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
10.11.2018 Zorrro
(9.3)
Opinia: Grandis did zrobiłem 90 i po 10 latach , wymieniłem tylko rozrusznik (300zl wymiana wszystkich jego części), Silnik chodzi ok trochę głośny, reszta obsługi , jak w ka,dym innym aucie. Ubywa ok 30/ ml płynu rocznie równo w każdym roku, najwięcej po dużych
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Grandis did
  • Rocznik / Przebieg: 206/7
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
21.01.2016 marek
(8.3)
Opinia: witam mam lancera od ponad roku kupiłem z przebiegiem 140 k jeżdźę codziennie ok 50 km srednio 1200-1300 miesięcznie zero problemów a pełno inf.o tym ze coś obsiada czy pęka ludzie ile jest silników WV w autach 100,000-500,000 moze
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: lancer /140-170
  • Rocznik / Przebieg: 2010 157 tyś
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
21.09.2015 Adam
(9.0)
Opinia: ja nie zaliczyłem żadnej wpadki,o silnik bardzo dbam ,przebieg 145tys be żadnych problemów,jedyna wada to odgłos jest głośny.Spalanie jak na auto OK 7L .Nie robiłem nic przy silniku tylko serwis
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Outlander 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/145tys
Polecam
23.01.2014 Pablo
(5.3)
Opinia: Silnik jak w traktorze. Za słaby na Outlandera. Jeżdżę już 3 lata i na szczęście zamieniam na Outlandera 2014 z nowym silnikiem. Inna bajka. Ktoś napisał, że silniczek 2,0 spala 5,5 l :-) W Outku chyba w snach. Jest oszczędny ale 6,5 to min. jakie bierze.
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: Mitsubishi Outlander 2010
Odradzam