Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D występuje min. w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern. Blok w całości odlany z aluminium. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 177KM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.
Maksymalny moment obrotowy to 380NM. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.
Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W o opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 7) | (7.8) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 9.6/10 |