Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 16V 156KM DW12M

52571
Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 16V 156KM DW12M

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D występuje w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 156KM. Maksymalny moment obrotowy to 380NM przy 2000obr/min do jego wykorzystania silnik zestrojono z 6-biegową skrzynią manualną firmy Aisin AW. Silnik całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch i jest połączony z system spalania ECCS.



Komora ECCS przyczynia się do ograniczenia ilości nie spalonego paliwa za co odpowiada specjalnie skonstruowany aluminiowy tłok . Największą wartością wtryskiwaczy pizoelektrycznych  jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Jednostka występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Honeywell Turbo Technology. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki  współpracuje standardowo  filtrem cząstek stałych w celu spełnienia norm Euro4.



Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zapchania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.



Wsłuchując się w opinie kierowców na temat silnika 2.2DID dominują pozytywne komentarze. Chwalony jest za dobrą dynamikę, stosunkowo niskie spalanie oraz małą awaryjność. Na niekorzyść przemawiają awarie filtru cząstek stałych FAP defekty koła dwumasowego, wtrysków (głównie w autach z dużym przebiegiem) oraz wysokie koszta obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • dobra dynamika
  • przyśpieszenie
  • zadowalające poziomy spalania
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie koła dwumasowego
  • awaryjny filtr FAP
  • skomplikowana budowa

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

wtryskiwacze piezoelektryczne- nieregenerowalne, nowy element 1700zł

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.8)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

37%
11%
19%
15%
11%
7%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

05.02.2019 outlander II
(8.7)
Opinia: Problem z odpaleniem w zimę od nowości. Jak na 10 lat i 90000 "0" - awarii
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.2 DI-D 156KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/90000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
30.08.2018 Karol
(9.3)
Opinia: Bardzo trwały silnik oraz cały jego osprzęt obecnie przebieg 270.tys i wszystko jest oryginalne.Moc oraz dynamika na dobrym poziomie,spalanie średnio bez oszczędzania wychodzi 8.5l.Silnik bezawaryjny !!!
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Outlander 156KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r/270.tys
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
29.01.2018 Adam
(8.7)
Opinia: Przejechałem 25 tyś km , póki co bezawaryjnie, dobry i elastyczny silnik, spalanie jak na gabaryty akceptowalne, napęd 4x4 sprawdza się w trudnych warunkach, odpala na dotyk w każdej temp.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Outlander 2.2 156KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009/145000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.05.2014 Moro
(9.3)
Opinia: Silnik naprawdę dobry,moc wystarczająca do wielkości auta.Silnik bardzo przypadł mi do gustu pod względem jego elastyczności, praktycznie na każdym auto się zbiera.Spalanie nie specjalnie niskie ale dla mnie może być średnio 8L najgorzej miasto korki nawet 12. Co do awaryjności jest zerowa silnika jak i auta.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mitsubishi Outlander 2.2 DID 156KM 2007r 157 tyś
Polecam
21.02.2014 Paweł
(9.0)
Opinia: Dobra dynamika ,spalanie w granicach 7 L jak na wielkość auta to dobry wynik.Nie zanotowałem żadnych napraw .
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Outlander 2009 rok 146 tyś
Polecam