Mazda

Silnik Mazda 1.4 MZ-CD 8V 68KM Y4

41814
Silnik Mazda 1.4 MZ-CD 8V 68KM Y4

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.4 MZ-CD występuje w modelu Mazda 2. Generuje moc 68KM. Silnik został całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA przy współpracy Forda . Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo taniej oraz prostej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarka o stałej geometrii łopatek.


W jednostce nie występuje często kłopotliwy element jakim jest koło dwumasowe. W roku 2008 wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika.DPF(filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych.W opinii kierowców silnik 1.4 CD cieszy się dobrą opinią chwalony jest za niskie poziomy spalania, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie koszta obsługi w przypadku ewentualnej naprawy.


Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc, dynamikę oraz niską kulturę pracy. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie zużycie paliwa
  • niskie ceny serwisu oraz części

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie turbosprężarki
  • lejące wtryski

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Y4
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak po 2008 roku
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

turbosprężarka i wtryski  podlegają regeneracji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.4)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

4%
57%
18%
4%
0%
18%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

26.07.2018 marian
(10.0)
Opinia: mam dwojke 1.4hdi z 2003 i 2008. w starej z 2003 wiecej miejsca i przy silniku poza wymiana przeplywomierza na oryginalny i czyszceniem egr dopiero powyzej 200tys nic nie bylo do roboty nieprzewidzianego. w nowszej z 2008 znacznie mniej miejsca i uwaga na wtryski bardzo wrazliwe
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2
  • Rocznik / Przebieg: 2003/200tys
Polecam
09.05.2016 maniek
(9.0)
Opinia: silnik wystarczający na masę samochodu, jak zimny wiadomo klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Spalanie super na plus. jestem 2 właścicielem tego auta, silnik miał nieszczelność na (simeringu) od strony skrzyni biegów. odrazu zostało wymienione sprzęgło. jak dla mnie pedał sprzęgła za
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mazda2 /1.4
  • Rocznik / Przebieg: 2006 198tyś
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
26.01.2015 Waldek
(7.7)
Opinia: "co do awarii to nie ma żadnych ,spalanie niskie to są plusy,minusy to słaba kultura pracy,klekot,na zimnym nie równo pracuje i słabo przyspiesza .Nie wiem co dać plus czy minus ? Na pewno pod względem pracy jego to porażka ale wytrwałości i awaryjności to jest
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Mazda 2 2004 r 165 tys
Polecam
25.01.2015 Misiek
(7.7)
Opinia: Słaba dynamika ,słaba elastyczność ,taki samochodzik do przemieszczania się . Na plus mogę zaliczyć jego spalanie średnio miasto-trasa 5 L.Awarii jak na lekarstwo praktycznie żadnych ,kilka wycieków między skrzynią biegów a silnikiem (simering) nie watro grzebać , uszczelnienie pompy .Jak ktoś szuka nie drogiego auta
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Mazda 2 2005 r 137 tyś
Polecam
13.03.2014 Robert
(7.3)
Opinia: niskie spalanie to największy atut mazdy 2,praca silnika już nie taka ładna trochę głośny i czasami nie równo pracuje .Jeżdżę po mieście i tam najlepiej się spisuje .Nie zaliczyłem jazdy lawetą a przebieg nie mały 157 tyś to dobrze świadczy o silniku .Co do jego
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: mazda 2 1.4 CD 68 KM 2005 rok 157 tyś
Polecam