Mazda

Silnik Mazda 2.0 D 8V 71KM RF1G

23570
Silnik Mazda 2.0 D 8V 71KM RF1G

Silniki Mazda D / TD / DiTD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 D o mocy 71KM  występował w modelu 323Silnik wolnossący z wtryskiem pośrednim,. Jednostka o słabej dynamice jednak poziom spalania jest na bardzo dobrym poziomie. Z uwagi na wiek oraz duże wyeksploatowanie silnika może dojść do kliku awarii. Ogromnym plusem jest prosta konstrukcja silnika a co za tym idzie łatwość naprawy oraz dostępność części.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • prostka konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • łatwy serwis oraz naprawy
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • pękające głowice

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF1G
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 1.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

21.10.2018 Maciek
(7.0)
Opinia: W opisie pomieszano dwie rodziny silników. Jednostka 8V 71 KM nie ma sprężarki, jest to silnik wolnossący i ma wtrysk pośredni. Bezawaryjny, "bezobsługowy", jednak totalny brak dynamiki i kultury pracy. Dostępność części nie jest wcale dobra, rzekłbym, że bardzo zła, a to z tego powodu,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: Mazda 323 F 2.0 D 8V 71 KM
  • Rocznik / Przebieg: 330000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam