Popularne na rynku

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V RF

69810
Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V RF

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD o mocach od 110KM do 143KM wszedł do produkcji w 2002 roku i miał zastosowanie w modelach Mazda 5 oraz Mazda 6. Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.


Pierwsza odmiana silnika pochodzi z lat produkcji 2002-2005 i generowała moc 121KM oraz 136KM i dysponowały identycznymi momentami obrotowymi 230Nm przy 2000obr/min.Silnik w tych odmianach spełniał normy spalin Euro 3 i nie występował z filtrem cząstek stałych DPF.Jedynie otrzymał katalizator z sondą lambda i współpracował z układem recyrkulacji spalin EGR.Kolejną odmianą tej jednostki są wersje z mocami 110KM oraz 143KM weszły do produkcji w 2005r.


W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik seryjnie wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF i spełniały normy spalin Euro4. Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika. Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie, a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtrysków . Dotyczy to w szczególności silników z oznaczeniem RF7J z lat 2005-2007 Niestety koszta naprawy są bardzo wysokie.


Kolejna odmiana o mocy 140KM weszła do produkcji w 2007 roku, od poprzednich wersji różniły się układem EGR oraz nowszym filtrem DPF. W 2011 roku silniki zostały wyparte przez nowsze model które spełniał bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.


Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku. Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach. Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awaryjny EGR
  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • zatykające się sitko pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w wersjach od 2005 roku
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1-4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.4)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 3

Najbardziej awaryjna część

13%
13%
15%
8%
31%
21%
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

16.08.2020 6
(7.3)
Opinia: Silnik RF5C nie ma 230, tylko 310 Nm.
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, elastyczność
Wady: Check engine - stały problem. Dwukrotnie wymienione elektrozawory (nowych brak - sporadyczna produkcja, tylko wyeksploatowane używki). Czasochłonna (kosztochłonna) robocizna (mało przestrzeni, udziwnienia dla ekologii, którą Niemcy narzucają ale sami fałszują we własnych konstrukcjach, dzięki temu mniej czasochłonne w obsłudze są niemieckie)
  • Silnik: 121 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 280
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
24.12.2017 Tomek
(9.3)
Opinia: Zrobione przez dwa lata 42tys , bez awarii .Wymiana to co sie zużywa + kontrola poziomu oleju. Nie wiem skąd te mity o awaryjności . Wychodze z założenia kupisz tanio to kupujesz dwa razy. Tak tez bywa z autami. Silnik elastyczny , małe spalanie i spora moc .
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 5 143KM
  • Rocznik / Przebieg: 200tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.03.2017 Marek
(9.7)
Opinia: Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: M6 GH MZR-CD 2.0 140MK
  • Rocznik / Przebieg: 2008 / 205 000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
03.12.2016 Marcin
(9.0)
Opinia: Jeżdzę już Mazdą 5 z silnikiem rfj7 od 3 lat jedyny problem z samochodem to jego ekologia mam na myśli DPF straszną nędza nie wiem jak ktoś mógł to montować reszta super dojeżdżam już do 200 000 na liczniku i zaczyna brać olej prawdopodobnie turbina
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mazda 5 143KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/195000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
29.11.2015 Karol
(8.7)
Opinia: Madzią jeżdżę ponad 3 lata,przejechałem 50tys.W silniku poza wymianą rozrządu z pompą wody, lozyskami i paskiem wieloklinowym nic nie robiłem.W nadwoziu regeneracja przetwornicy xenonu z nowymi żarnikami oraz wymiany tylnej lewej piasty.Silniczek owiany legendą badziewiarstwa i bardzo dobrze,dzięki temu autko za rozsądne pieniądze,a silniczek ma
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 6/136ps
  • Rocznik / Przebieg: 2005/225000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam