Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D o mocy 150, 175 lub 184KM występuje w samochodach Mazdy od 2011 roku. To najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów. Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami.
Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania. Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu.
Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 .Do najbardziej problematycznej kwestii trzeba zaliczyć podnoszenie się poziomu oleju, użytkownicy powinni sprawdzać jego poziom co 1000km lub jeden miesiąc !!! Bardzo ważne jest przestrzeganie interwału wymiany filtrów oraz oleju a przed wszystkim tankowanie dobrej jakości paliwa. Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 10) | (8.7) |
Trwałość | 9.1/10 |
Utrzymanie | 8.2/10 |
Dynamika | 9.8/10 |