Silnik Renault 1.9 dCi o mocy 120KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan. Silnik ten był głównie montowany w modelach Laguna , Scenic, Megane oraz Espace z oznaczeniem F9Q. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej.
Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silnik 1.9 DCI o mocy 120KM cieszy się złą opinią. Model Laguna, która posiadała ten motor miała nieformalny tytuł królowej lawet ze względu na częstotliwość oraz mnogość awarii. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów.
Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika Podatne na usterki były także korbowody . Na szczęście inżynierowe koncernu wprowadzając na rynek liftingowy model Renault Laguna skonstruowali jednostkę 130 konną wolną od problemów trapiących poprzednika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wymiana oleju zalecana przez serwis to 30tys/km- niestety to okres zbyt długi dla tej jednostki, propozycja na wydłużenie żywotności silnika to maksymalnie 15tys/km.
Średnia (głosów: 43) | (7.7) |
Trwałość | 7.7/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 8.3/10 |