Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 2.5 R5 TDI 10V występował w samochodach Audi 100 oraz A6 C4. Znajdziemy go także pod maską Volvo 850, S70, V70 i S80. Generował moc 115 lub 140 KM.
Jednostka opracowana przez inżynierów Audi. Posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37 i dwuetapowego bezpośredniego wtrysku (DI) z pięcioma otworami wtryskiwaczy. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem.
Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich. Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią, chwalony jest przede wszystkim za trwałość i małą awaryjność. Po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej, hałas dobiegający do wnętrza pojazdu oraz możliwe duże wyeksploatowanie jednostki.
Opinia:
Nieprawdopodobnie trwaly samochod.Na chwile obecna mam przejechane 586 tys km .Uzytkuje samochod od 12 lat i z powaznych awari...hmm No wlasnie czy awari?Wymienialem doslownie pare dni temu sprzeglo i pare lat temu przyciely sie klapy nawiewow..
Opinia:
Audi A6 C4 2,5 TDI AEL 1996 r., mam go od 21 lat, kupiłem ze stanem licznika 102 kkm, przejechałem 652 kkm, więc aktualnie na liczniku pisze 754 kkm, a w rzeczywistości przebieg może być większy. NIC się nie zepsuło, ani w silniku, ani
w jego osprzęcie - sprzęgło, turbina, koło 2masowe, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, odma, itp. - nic nie wymagało regeneracji, czy wymiany. Zawsze, tj. od 652 kkm, ON Lotos Dynamic, a olej silnikowy FUCHS 10W40 CFE (z dwusiarczkiem molibdenu)
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Wszystko, co jest zaletą - on ma
Wady:
Może powinno by się kupić inny, nowy samochód, na co mnie stać bez naruszania standardu życia mojej rodziny,... ale jak ?, mam 2,5 TDI zezłomować?.... więc dokupiłem by zadowolić moją próżność VOLVO S80 2,5D, któe ma dokładnie ten sam silnik czyli AEL od Audi,
Silnik:
140 kM / 2,5 TDI R5 AEL
Rocznik:
1996
Przebieg:
754300
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
24.12.2020Audi a6 c4 2.5 tdi
(7.3)
Opinia:
Jeden z lepszych silników diesla jaki zbudowano. Niestety znalezienie dziś zadbanej jednostki z poprawnie współpracującym osprzętem wymaga cierpliwości i wiedzy. Kupno zapuszczonego silnika zazwyczaj generuje koszty przewyższające bądź pokrywające się z wartością auta, które napędza.
Ale zadbany i właściwie eksploatowany motor pozwoli zapomnieć o serwisach
na lata.
9.0/10
8.0/10
5.0/10
Zalety:
Prosta niewysilona konstrukcja stworzona do długotrwałej pracy. Kiedy zajdzie już konieczność zajrzenia pod maskę, łatwa w diagnostyce i naprawach. Co do kultury i głośności pracy silnika, które to w artykule przypisane są do wad, tu się niestety nie zgodzę. Jeśli silnik osadzony jest na oryginalnych
poduszkach, a pompa Vacum, popychacze jak i sam napinacz osprzętu nie są wyklepane silnik pracuje aksamitnie i choć posiada tylko jeden cylinder więcej względem 1.9tdi zapewniam, że walory akustyczne to zupełnie dwa inne światy na korzyść R5. Nie raz miałem sytuację, że jadąc z kimś padało pytanie: "Diesel czy benzyna?"
Wady:
Jeśli ktoś jest posiadaczem owego silnika i nie zamierza się z nim szybko rozstawać a na zegarach od dawna widnieje sześciocyfrowy przebieg do sprawdzenia obowiązkowo śruby stopek korbowodów jak i podpór wału. Potem w internecie na tym m. in. gruncie wyrastają historie o przedwcześnie strzelających
paskach rozrządu w tym silniku.
Silnik:
115KM /AAT
Rocznik:
1997
Przebieg:
500 000 km
Polecam
22.06.2018Bartek
(8.3)
Opinia:
Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby lać mu dobry syntetyczny olej i zmieniać go regularnie co 10-12tys. Kultura pracy i hałas faktycznie z poprzedniej epoki ale jestem fanem silników
wysokoprężnych i dla mnie to muzyka dla uszu. :) POLECAM!
10.0/10
8.0/10
7.0/10
Silnik:
VOLVO S80 140KM
Rocznik / Przebieg:
2000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
31.03.2018Maciek
(9.3)
Opinia:
Auto posiadam od 2007r, kupione z przebiegiem 250 tys km, aktualnie przebieg zbliża się do 400 tys i przez ten okres były robione:
- regeneracja wtrysków (po 80zl/sztukę)
- wymiana dwumasy
- rozrząd x2
poza ww większymi kosztami absolutnie żadnych innych awarii, większych napraw. Ponoć jest to ostatni
porządny TDI, gdyby nie wiek (auta), to pewnie jeździłbym A6 jeszcze długo. Spalanie miasto: 8litrów, spalanie trasa ok 6,5 (minimalne spalanie jakie uzyskałem to 5,8)