Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 186218

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI /130KM (F9Q) zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005.r i był stosowany do 2011 roku.Silnik występował w dwóch wersjach  z normą Euro 4 w latach 2005-2009 oraz Euro 5 od 2009-2011 r.Jednostka oparta na tym samym bloku różniąca się nieznacznie osprzętem.Mianowicie pierwsza odmiana różniła się innym umiejscowieniem turbiny w górnej części silnika,oraz innym systemem wypalania filtra FAP.W nowszej wersji filtr FAP jest wypalany za pomocą piątego wtryskiwacza który dozuje paliwo do jego wypalenia.To rozwiązanie jest całkowicie bezobsługowe i nie stwarza użytkownikom kompletnie żadnych problemów.Zdarzają się wersje tego silnik które nie posiadają filtra cząstek stałych DPF -w większości dotyczy to samochodów z polskiej sieci dilerskiej do 2010.r Jednak aby to sprawdzić trzeba udać się do serwisu i sprawdzić po numerze Vin lub fizycznie.Ponadto w nowszej wersji zastosowano nowszej generacji zawór EGR nowszy osprzęt oraz turbina występuje po prawej stronie silnika.Obie konstrukcje posiadają system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch .Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji,współpracują z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej.W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
w razie awarii bardzo kosztowny serwis!!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

DPF !!!

Zdarzają się wersje tego silnik które nie posiadają filtra cząstek stałych DPF -w większości dotyczy to samochodów z polskiej sieci dilerskiej do 2010.r Jednak aby to sprawdzić trzeba udać się do serwisu i sprawdzić po numerze Vin lub fizycznie.

wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł,nowy element 1200zł

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 454

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 169
Średnia (głosów 42):
(9.2)
Trwałość
 9.52/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 9.45/10

Głosy według opinii:

402

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane 3 kombi 15.04.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć na obrotach około 2 tys , wtedy wypala się ten DPF. Ja na początku jeździłem na zbyt niskich obrotach i dwukrotnie go zapchałem. Pali trochę więcej niż wersja bez DPF ale ma nieco lepsze przyśpieszenie. Oczywiście wymiana ojeju i filtrów co rok niezależnie od przebiegu -10 tys km rocznie u mnie. Nie bierze oleju.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Dynamika, spalenie, trwałość

Wady:Głośny zimny, hałas na biegu jałowym (ale bez tragedii).

Odmiana silnika: 130 z DPFRocznik: 2011Przebieg: 170 000 Śr. spalanie: 6 l
Laguna II 15.12.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Posiadam samochód niedługo, ale zrobiłem już trochę tysięcy. Silnik duży +, ekonomiczny, trwały, całkiem przyjemna dynamika, silnik dobrze sobie radzi przy masie auta prawie 1500kg.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie Dobra dynamika Wysoka kultura pracy

Wady:Jeszcze nie zauważyłem

Odmiana silnika: 130Rocznik: 2006Przebieg: 230000 Śr. spalanie: 7
Laguna II 24.08.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Super, mogę tylko polecić. Laguna II z 2007roku, nalatane 230tkm z czego ja 128tkm. Silnik bezobsługowy. Olej wymieniam co roku - zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego. Z czystym sercem polecam - zarówno auto jak i silnik.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 130 kmRocznik: 2007Przebieg: 230 Śr. spalanie: 7
Megane III 05.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne zaskoczenie. Silnik cichy, oszczędny i bezawaryjny. DPF bezproblemowy. Spalanie w trasie z przewagą ekspresówek około 5,6 liczone po tankowaniach bo komputer co ciekawe trochę zawyża. W trybie mieszanym trochę ponad 6. Auto było eksperymentem a jest ze mną już 2 lata i raczej zostanie na dłużej, bo nawet za większe pieniądze trudno teraz naleźć coś równie wygodnego, prostego, niekorodującego i z bezproblemowym dieslem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Przyzwoite spalanie. Wysoka kultura pracy jak na diesla. Brak problemów z silnikiem i osprzętem.

Wady:Dość krótka skrzynia, lekka turbo dziura do 1700 obrotów

Odmiana silnika: 130 F9QRocznik: 2011Przebieg: 195000 Śr. spalanie: 6.3
Renault Megane 3 26.06.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, jedynie DPF ma tendencje do zapychania się. Trzeba go przegonić poza miastem .

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:W miarę cichy, kultura pracy znośna, dynamika też. Optymalne obroty 2 - 2,5 tys. , nie jak w VW około 1,7 tys.

Wady:Jeżdżenie na niskich obrotach powoduje zapychanie sie DPF , lepiej spalić o 1 litr oleju więcej na trasie.

Odmiana silnika: 130kmRocznik: 2011Przebieg: 162 000 km Śr. spalanie: 6 l

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.