Silnik Suzuki 1.3 DDiS (Multijet) – jednostka występuje w modelach Suzuki Ignis, Splash, Wagon R+ oraz Swift. W zależności od modelu generował moc 70 lub 75KM . Silnik opracowany przez włoski koncern Fiat, zapożyczony przez Suzuki. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena nowego elementu.
Wersja 70-konna występuje z kołem dwumasowym, a turbosprężarka posiada zwykłą geometrię łopatek. Takie rozwiązanie przekłada się na generowanie niższych osiągów oraz gorszą kulturę pracy. Jednak w przypadku awarii koszta ewentualnej naprawy nie należą do wysokich. Jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, co bezpośrednio przekłada się na niższe koszta obsługi.
Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005. W opinii kierowców silnik 1.3 DDIS jest chwalony z małą awaryjność, niski poziom spalania , dostępność części (JTD FIAT , CDTI OPEL) i bezproblemowe naprawy przez mechaników z racji tego że jest to jednostka znana i stosowana od dłuższego czasu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o 1.3 MultiJet /CDTI w Kategorii JTD/CDTI
ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys
Średnia (głosów: 12) | (6.4) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 7.1/10 |
Dynamika | 6.3/10 |