Silnik Suzuki 1.4 DDiS 8HY to jednostka 90-konna montowana w modelu Suzuki Liana. Silnik w całości skonstruowany przez koncern PSA (odpowiednik jednostki 1.4 HDi). Cały osprzęt w silniku jest jednak od Suzuki. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Denso. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Mankamentem tej jednostki jest odczuwalna „turbodziura” co nie jednego kierowcę irytuję zwłaszcza podczas nagłego przyspieszenia.
W opinii użytkowników jednostka cieszy się pozytywną opinią. Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania, oraz łatwość naprawy przez większość serwisów mechanicznych. Silnik bardziej nadaje się na trasy lub większe odcinki niż do miasta. Poza tymi mankamentami opinia o tej jednostce jest pozytywna a kierowcy nie narzekają na trapiące awarie jakie przysparzają inne diesle. Trzeba jednak pamiętać że o ile blok silnika oraz głowica pochodzą z francuskiego koncernu PSA to osprzęt jest już od Suzuki. Dlatego nie wszystkie części możemy dopasować od Citroena lub Peugeota a co za tym idzie mogą być droższe i mniej dostępne.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o 1.4HDI w Kategorii HDI !!!
Wymiana paska rozrządu 1.4 DDIS
– standardowo co 150.000 km lub 120/miesięcy
-eksploatacja w trudnych warunkach 120.000 km lub 96/miesięcy
Silnik opracowany przez koncern PSA Citroen/Peugeot z osprzętem oraz elektroniką od Suzuki.
Suzuki zastosowało oznaczenie DDiS: Diesel Direct injection by Suzuki
Średnia (głosów: 6) | (9.0) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 8.2/10 |