Suzuki

Silnik Suzuki 2.0 DDiS 109KM PSA RHZ/RHW

19986
Silnik Suzuki 2.0 DDiS 109KM PSA RHZ/RHW

Silniki Suzuki TD / DDiS są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 2.0 DDiS RHZ/RHW był montowany w Suzuki Grand Vitara I. Silnik całkowicie skonstruowany przez francuski koncern PSA. Jednostka 4-cylindrowa generująca moc 109KM z maksymalnym momentem obrotowym  250Nm, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek, co może nie wpływa na podniesienie parametrów jednak w przypadku awarii jest łatwa w regeneracji.



Kierowcy chwalą silnik za niskie poziomy spalania, niezłą dynamikę oraz stosunkowo niskie koszta eksploatacji. Jest kilka wad takich jak koło dwumasowe oraz filtr cząstek stałych (nie we wszystkich modelach). W opinii użytkowników silnik 2.0 DDiS (HDi) cieszy się pozytywną opinią. Chwalony jest przede wszystkim za trwały układ wtryskowy niskie poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy. Po stronie minusów na pewno należy zapisać wspomniany i często problematyczny filtr cząstek stałych FAP oraz awarie zaworu recyrkulacji spalin EGR.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie poziomy spalania
  • trwałe wtryskiwacze
  • dobra dynamika

Wady

  • problematyczny filtr FAP
  • awarie dwumasy
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RHZ/RHW
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w niektórych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
67%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

20.03.2014 Kolo
(6.7)
Opinia: silnik udany lecz ma swoje mankamenty,mianowicie słaba moc na zimnym chodzi nie równo,po za tym godny polecenia trwały mało awaryjny,spala odpowiednio do swojej masy i pojemności .ja jestem zadowolony ale jak ktoś szuka rakiety to nie polecam,do spokojnej jazdy super i nie do zajechania .
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Grand Vitara 2.0 110KM 211 tyś
Polecam
16.10.2013 Waldek
(7.0)
Opinia: Bezawaryjny silnik ,trochę słaby ,malo dynamiczny ,jak na auto tej wielkości powinien mieć co najmniej 130KM .Ale coś za coś mało wysilony wiec mniejsze szanse na awarie .Ja osobiście nie maiłem nigdy żadnych problemów .Jak wyżej w opisie potwierdzam silnik nie jest japoński a zapożyczony
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Suzuki Grand Vitara 2004 r 179 tyś
Polecam