Silnik Suzuki 2.0 DDiS RHZ/RHW był montowany w Suzuki Grand Vitara I. Silnik całkowicie skonstruowany przez francuski koncern PSA. Jednostka 4-cylindrowa generująca moc 109KM z maksymalnym momentem obrotowym 250Nm, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek, co może nie wpływa na podniesienie parametrów jednak w przypadku awarii jest łatwa w regeneracji.
Kierowcy chwalą silnik za niskie poziomy spalania, niezłą dynamikę oraz stosunkowo niskie koszta eksploatacji. Jest kilka wad takich jak koło dwumasowe oraz filtr cząstek stałych (nie we wszystkich modelach). W opinii użytkowników silnik 2.0 DDiS (HDi) cieszy się pozytywną opinią. Chwalony jest przede wszystkim za trwały układ wtryskowy niskie poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy. Po stronie minusów na pewno należy zapisać wspomniany i często problematyczny filtr cząstek stałych FAP oraz awarie zaworu recyrkulacji spalin EGR.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (6.8) |
Trwałość | 8.5/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 5.0/10 |