Silnik Suzuki 2.0 DDiS (Multijet) – jednostka 4-cylindrowa generująca moc 135KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Spotykana w modelu SX4. Całkowicie opracowana przez koncern Fiat. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwa zaleta jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji.
Jednostka współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Co przekłada się na niezła dynamikę. Suzuki SX4 pierwszą setkę osiąga po około 11 sekundach. Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF. Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł.
Kierowcy użytkujący pojazdy z tym silnikiem chwalą sobie ich dynamikę oraz przyspieszenie. Również zużycie paliwa jest na zadowalającym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty serwisu oraz ewentualnych napraw. Najczęstsze problemy dotyczą turbosprężarki, filtra cząstek stałych, czy zaworu recyrkulacji spalin. Jednakże w dużej mierze dotyczy to jednostek wyeksploatowanych z dużym przebiegiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o 2.0 MultiJet w Kategorii JTD – DDIS to silnik Fiata JTD
Średnia (głosów: 3) | (9.1) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 10.0/10 |