Nissan

Silnik Nissan 2.0 D 8V 75KM CD20

15609
Silnik Nissan 2.0 D 8V 75KM CD20

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 2.0 D CD20 występował w modelach Nissan Sunny, Almera I generacji, Primera P10 oraz Serena. Jednostka generująca 75KM przy maksymalnym momencie obrotowym 135Nm. Silnik o prostej konstrukcji. Jednostka z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej do komory wirowej. Jednostka nie posiada turbosprężarki. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie to jednostka nie zachwyca. Przykładowo model Almera pierwszą setkę osiąga po około 16 sekundach.


Jednakże do spokojnej jazdy i przemieszczania się z punktu A do punktu B w zupełności wystarczy. Po stronie minusów zapisać należy również nie najlepszą kulturę pracy. Hałas oraz wibracje wyraźnie są odczuwalne wewnątrz pojazdu. Słabe zaawansowanie technologiczne oraz brak kłopotliwego osprzętu sprawia, iż można spotkać bezawaryjne jednostki z przebiegiem dochodzącym do 500 tys. km. Średnie poziomy spalania oscylują w granicach 5 litrów na 100KM.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie koszta obsługi
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 6 miesięcy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.5)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
50%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

16.08.2019 almera I
(8.0)
Opinia: Silnik w zasadzie bezobsługowy, wystarczy postępować zgodnie z instrukcją obsługi, czyli wymieniać olej, filtry i pasek. przy ponad 300 tys. przebiegu brak usterk mechanicznych, jedynie okolica filtru powietrza wpada w rezonans miedzy 2-4 tys obrotów (prawdopodobnie jest lekka nieszczelność lub mocowanie się urwało)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: CD20E
  • Rocznik / Przebieg: 1999/310000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
09.02.2014 Adam
(7.7)
Opinia: Mam Nissana Sunny 2.0 D , przed zimą wymieniłem olej filtry aku w super stanie silnik pięknie pracuje auto pali 4,5 l na setę , kupiłem go za 1500 zł aby dojeżdzać do pracy , sprawuje się super , dynamika ok bo wiem co kupiłem
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Nissan Sunny
Polecam
02.01.2014 Maciej
(6.7)
Opinia: Obecnie użytkuję drugą Almerę z tym motorem. Pierwsza Almera miała na liczniku 270tkm i pojawił się błąd wtryskiwacza sterującego(nr 1) ale to na 99% z mojej winy gdyż dolałem do baku tego "eliksiru do czyszczenia wtryskiwaczy", sprawy nie rozwikłałem bo autem zrobiłem po tróje salto
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Nissan Almera '98, '99(obecnie)
Polecam
21.11.2013 Piotrek
(7.7)
Opinia: Jak ktoś szuka prostej wersji Diesla to polecam ,bardzo trwały silnik nie przysparza żadnych problemów .W zimie trzeba dbać o świece żarowe ,filtr paliwa ,akumlator . Zrobiłem Almerom 75 tyś obecnie stan licznika 275 tyś . Auto użytkuję do pracy i zakupy po kilkanaście kilometrów dziennie ,jeszcze
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Nissan Almera 2000 r 275 tyś
Polecam