Nissan

Silnik Nissan 2.5 dCi 16V 174KM-190KM YD25DDTi

37931
Silnik Nissan 2.5 dCi 16V 174KM-190KM YD25DDTi

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 2.5 DCI występuje od 2005 r w Nissanie Navara, Murano i Pathfinder. Osiąga moc 171, 174 lub 190KM przy maksymalnym momencie obrotowym 403 NM. Silnik z wtryskiem bezpośrednim Common Rail z wtryskiwaczami Denso. Ich zaletą jest możliwość regeneracji. Posiada koło dwumasowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Przyśpieszenie oraz dynamika jest zadowalająca. Pierwsza setka osiągana jest po 11.5 sekundach. Taki rezultat w pojeździe o takich gabarytach jest jak najbardziej satysfakcjonujący.


Mechanizm rozrządu oparto o łańcuch co znacznie zmniejsza koszta obsługi. Kolejna generacja jednostki 2.5 DCI pojawia się w 2010 roku. Znalazła zastosowanie w Nissanie Murano, Nissanie Pathfinder. Moc w silniku została podniesiona do 190 KM z maksymalnym momentem obrotowym 450 NM. Nissan Murano pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach. Jednocześnie znacznie poprawiono kulturę prcy jednostki wysokoprężnej. Podobnie jak w przypadku wersji słabszej również tutaj mechanizm rozrządu posiada łańcuch.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • zadowalające poziomy spalania
  • rozrząd oparty o łańcuch
  • dobra dynamika

Wady

  • wysoki koszt serwisowania
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: YD25DDTi
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 6.9 L, typ oleju: Shell 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

19%
12%
15%
8%
23%
23%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

06.01.2017 Stachu
(8.7)
Opinia: Auto z tym silnikiem mam od 9 lat i jak na razie nie mam z nim problemów. Spalanie na poziomie 10l jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem biorądz pod uwagę, że auto waży ponad 2 tony.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 174
  • Rocznik / Przebieg: 245000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
31.01.2014 Michał
(7.3)
Opinia: Silnik przeciętny niby 171 KM ale nie a oddaje to podczas jazdy .Przy dynamicznym ruszaniu czuć turbo dziurę i przez to auto łapie muła .W dodatku spalanie jest bardzo wysokie .Dynamika i elastyczność pozostawia wiele do życzenia .Nie dam negatywnej opinii ponieważ silnik
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Nissan Pathfinder III 2.5dCi 2010 r 85 tyś
Polecam
10.10.2013 Janusz
(8.7)
Opinia: Ten silnik mam w Murano samochodem zrobiłem 145 tyś tak ja w opisie silnik bardzo mocny ,dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie jak na gabaryty auta w granicach 8.L. Niech nikogo nie zmyli ten znaczek DCI to nie jest silnik Renaulta (często mylony ),dodam jeszcze ze
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Murano 2010 r 145 tyś
Polecam