Nissan

Silnik Nissan 3.0 DDTi 160KM-170KM ZD30DDTi

15761
Silnik Nissan 3.0 DDTi 160KM-170KM ZD30DDTi

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 3.0DDTi od 2000r występuje w modelu Nissan Patrol na początku był stosowany wtrysk  pośredni  z oznaczeniem DI . Od  2006 roku po modyfikacji zastosowano system wtrysku bezpośredniego  Common Rail i zmieniono oznaczenie na DiT. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 160 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 380NM. Pierwszą setkę Nissan Patrol osiąga po około 14 sekundach. Średnie spalanie tego kolosa to około 11 litrów.


Największą bolączką tej jednostki jest wadliwy układ smarowania przez który olej nie jest dokładnie rozprowadzany a co za tym idzie uszkadza ostatni lub przed ostatni tłok. Usterka ta została praktycznie wyeliminowano po 2004 roku. Jedyną rozsądną radą jest częstsza wymiany oleju MAX co 10 tyś ,napewno zmniejszy  prawdopodobieństwo uszkodzenia tłoków. Serwis również radzi montaż dodatkowego czujnika oleju co może uchronić przed ewentualną usterką, oryginalny jest często wadliwy. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

pośredni/od 2006 Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie
  • awarie pompy wtryskowej
  • wadliwy układ smarowania-uszkodznie tłoków

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7-6.4 L L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Problem z wadliwym układem smarowania został  rozwiązany po 2004 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
25%
25%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

19.07.2020 Anonim
(0.0)
Opinia: Dlaczego aż 64% głosuje, że nie kupiłoby raz jeszcze? Bo ludzie myślą, że znajdą opinię. Wcale nie mają na myśli, że nie.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik:
Polecam
13.01.2015 Wiesiek
(8.3)
Opinia: silnik bezawaryjny,mocny dobrze sie sprawuje w terenie i na trasie,spalanie dosyć wysokie średnio 11 l ale to auto jest duże i nie ma mało palić a jeździć po terenie i tam sprawuje się dobrze.
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Patrol 2005r 212 r 3.0DiT 160KM
Polecam
16.02.2014 Michał
(8.7)
Opinia: Auto i jak i silnik rewelka , bardzo dobra dynamika ,nie ma problemów z silnikiem .Spalanie do wytrzymania ,auto duże średnio 11.L .
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Patrol T 3.0 Di 160 KM, 2000 r. 190 tyś
Polecam