2.0 DCI występuje w Nissanie X trial, Qashqai Powstał przy współpracy z koncernem Renault . Osiąga moc 150KM oraz 173KM. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.
Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Silniki może pochwalić się bardzo dobrą dynamika w wersji 173 konnej, Nissan X Trial pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach.Jednostka została wyposażona w filtr cząstek stałych DPF element mogący nastręczyć problemów , zwłaszcza jeśli będziemy poruszać się w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika.
Aby zniwelować możliwość usterki DPF-u, dobrze jest używać oleju niskopopiołowego i regularnie wyjechać w trasę. Wówczas przy większej prędkości wzrasta temperatura wewnątrz filtra i wypalamy nagromadzone cząstki sadzy. Podsumowując silnik 2.0 dCi jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto kultura pracy jest zadowalająca a usterkowość jednostki jest na niskim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o 2.0 dCi w Kategorii DCI !!!
FAP !!!
Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem FAP
Wersja 150KM w większości z Filtrem FAP
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
Średnia (głosów: 5) | (9.4) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 9.6/10 |