Silniki Rover SDi / CDTi / iDT są stosowane w samochodach marki
Silnik Rover 2.0 SD występuje w modelach Rover 200, 400 a także w Hondzie Civic VI. Generuje moc 86KM przy maksymalnym momencie obrotowym 170 Nm. Silnik w słabszej wersji z wtryskiem mechanicznym, bez intercoolera. Bardzo przeciętna dynamika, kultura pracy na niskim poziomie, zadowalające poziomy spalania. Auta z tym silnikiem mają bardzo duże przebiegi i kupujący musi się liczyć z mnogością drobnych awarii, raczej nie kosztownych aczkolwiek uciążliwych.
Opinia:
Mam ten silnik w Hondzie Civic 2.0i td z 1997 roku. Jeżdżę nim już 10 lat. Ogólnie silnik jest dobry. 86 KM to trochę mało przy pełnym obciążeniu. Od początku cieknie olej z turbiny - niedużo ale plama zostaje. Wymieniałem już dwa razy napinacz paska
alternatora - ramię na sprężynie trochę słabo rozwiązane. Pompa wody na pasku alternatora. Pompa wtryskowa na osobnym pasku. Poza tym wymiana oleju i filtrów. Przy większych mrozach zaczęły się problemy z odpalaniem - no ale auto ma już 18 lat. Mam nadzieję, że przejedzie pół miliona km. Silnik pracuje bardzo równo i nie za głośno. Polecam do jazdy na trasy.