Silnik Rover 2.0 SDi montowany w modelach Rover 200, Rover 400 oraz Rover 600. Konstrukcja zadebiutowała w 1995 roku, całkowicie wykonana przez brytyjskich inżynierów. Generuje moc 105 KM z maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm przy 2000obr/min. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego i współpracuje z turbosprężarką. Jednostka napędowa o przeciętnej dynamice, ale za to plusem jest bardzo przyzwoite spalanie około 6 l/100KM. Silnik ma przeciętną kulturę pracy średnią dynamikę, ale na plus trzeba zaliczyć jej trwałość i nie wielką awaryjność.
Oczywiście jednostka nie jest wolna od usterek, najczęstszą jest awaria pompy wtryskowej oraz świec żarowych. Usterki te są spowodowane nie złej jakości osprzętem lecz wiekiem i dużym przebiegiem.Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części są tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 2.0 SDI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pośredni
Pośredni pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 3) | (8.6) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 7.7/10 |