Rover

Silnik Rover 2.0 SDi 105KM 20T2N

18490
Silnik Rover 2.0 SDi 105KM 20T2N

Silniki Rover SDi / CDTi / iDT są stosowane w samochodach marki

  • Rover
  • Land Rover
  • Honda

Silnik Rover 2.0 SDi montowany w modelach Rover 200, Rover 400 oraz Rover 600. Konstrukcja zadebiutowała w 1995 roku, całkowicie wykonana przez brytyjskich inżynierów. Generuje moc 105 KM z maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm przy 2000obr/min. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego i współpracuje z turbosprężarką. Jednostka napędowa o przeciętnej dynamice, ale za to plusem jest bardzo przyzwoite spalanie około 6 l/100KM. Silnik ma przeciętną kulturę pracy średnią dynamikę, ale na plus trzeba zaliczyć jej trwałość i nie wielką awaryjność.



Oczywiście jednostka nie jest wolna od usterek, najczęstszą jest awaria pompy wtryskowej oraz świec żarowych. Usterki te są spowodowane nie złej jakości osprzętem lecz wiekiem i dużym przebiegiem.Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części są tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 2.0 SDI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Pośredni pompa wtryskowa

Zalety

  • dosyć trwała jednostka
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • awarie pompy wtryskowej
  • usterki świec żarowych

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 20 T2N
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po .100.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.6)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
17%
0%
0%
67%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

04.11.2016 SuperMario
(10.0)
Opinia: Silnik kupiony z przebiegiem 220 tysięcy, obecnie przejechane 90 tysięcy w 7 lat. Po kupnie wymieniony tylko rozrząd. Jedyna awarie przez ten czas to wymiana termostatu, sparciałe gumowe wężyki powrotu paliwa, urwany przewód zaworu ELAB. W sumie pierdoły, sprzęgło, turbina, pompa, wtryskiwacze, świece żarowe (tylko
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Rover 600 SDI
  • Rocznik / Przebieg: 1998/300 tyś
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.02.2014 Bartur
(8.0)
Opinia: Przejechałem nim ok. 70.000 km do tej pory. Samochód ma już prawie 230.000 i nadal jeździ bez problemów prócz pękających rurek wtryskiwacza będących jednak wynikiem wcześniejszej nie "zaleczonej" do końca kolizji. Pali 5,5 na trasie i 6,5 w mieście, a jeżdżę w miarę dynamicznie. Silnik
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Rover 220 1998r. 230.000km
Polecam
21.10.2013 Marcin
(7.7)
Opinia: Silnik przyzwoity nie powala osiągami ale za to odpłaca się niskim spalaniem - średnie spalanie na mieście 6 L.156 tys i żadnych awarii ,osobiście zrobiłem około 80 tys ,nie ma też problemów z zapalaniem w zimie na mrozach .Auto do przemieszczania się po mieście i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Rover 200 1999r 156 tys
Polecam