Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.3 TD X23DTR o mocy 100KM występował w modelu Opel Omega od 1986 do 1993 roku oraz Frontera A od 1991 do 1995 roku. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej i współpracującym z turbosprężarką o stałej geometrii. Odmiana generująca moc 100KM z maksymalnym momentem obrotowym 215 Nm posiada intercooler. Użytkownicy jednostki narzekają na duże poziomy spalania, niską kulturę pracy, wyraźną „turbodziurę” oraz przeciętną dynamikę. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej oraz turbosprężarki. Z uwagi na wiek jednostki napędowej, dobrze znać jej historię oraz realny przebieg.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
pośredni
Zalety
silnik trwały
dostępność części
Wady
słaba dynamika
wysokie spalanie
niska kultura pracy
awraie pompy wtryskowej
awarie turbosprężarki
Informacje serwisowe
Turbosprężarka:
Ze stałą geometrią
Rozrząd:
Łańcuch
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Ilość oleju silnikowego:
5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 7.500 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
To była wersja 100KM z intercoolerem użytkowana pod koniec lat 90' XX w. Opinia o słabej dynamice przy silniku w dobrym stanie często jest mylna. Miałem ten sam problem. Otóż po kupnie auta nie mogłem wyczuć pracy turbiny i właśnie niezrozumiała była kiepska dynamika. Po
dokładnych oględzinach okazało się że wąż gumowy [ użebrowany od turbiny] był pęknięty[ w nowszych Oplach też pękają]. To sprawiało że turbo nie działało. Po wymianie węża auto zaczęło jeździć niczym po tuningu. I wtedy można było odczuć pełną dynamikę. Z poważniejszych napraw na dystansie ok 100 tys. km poza wspomnianym wężem[ wtedy koszt nowego-tylko oryginał ok. 300zł!!!] wymieniona została przekładnia od rozrusznika[na szczęście był dobry zamiennik] i tyle. Branie oleju było średnie i to przypuszczalnie z powodu przebiegu, a zwłaszcza turbiny[ tam było trochę mokro od oleju]. Jednak kosztami użytkowania i wytrzymałością przewyższał obecnie najnowsze diesle.
8.0/10
8.0/10
6.0/10
Silnik:
OMEGA A 2.3TDI
Rocznik / Przebieg:
255 tys.
Polecam
15.12.2013Robulo
(6.0)
Opinia:
Kiedyś miałem tego klekoca ,ale muszę powiedzieć że auto paliło w najbardziej ekstremalnych warunkach ,nie było problemów z osprzętem czasami się zapowietrzył i do tego była taka pompka klika kliknięć i po problemie. Niestety zero dynamiki i spalanie dość duże .Jeżeli chodzi o niezawodność
to 5+ a jeżeli chodzi o kulturę pracy to 2+ .
Ale takie kiedyś były diesla trwałe muły .