Popularne na rynku

Silnik Ford 1.6 TDCi 8V 115KM DLD-416

259861
Silnik Ford 1.6 TDCi 8V 115KM DLD-416

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r, najbardziej znany z Forda Focus Mk3. Jednostka 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPFWspółpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.


Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010 roku .


Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna. Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały, mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • dobra elastyczność
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-416
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po140.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Ważne !!!
Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!
Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 29) (9.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 27 2

Najbardziej awaryjna część

26%
16%
14%
10%
12%
23%
Suma głosów: 271

Opinie użytkowników

29.01.2025 Tourneo connect
(10.0)
Opinia: 385 tyś awarie : sprzęgło alternatora, przepływomierz pow,dwumas (zużycie ),kompresor klimy (ale to nie wina silnika) przestrzegam regularnie wymieniać filtr paliwa (2 tys wg planowanej wymiany zapchał się i tryb awaryjny) po za tym wszystko oryginalne wtryski turbo DPF zero poboru oleju
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość,kultura pracy, elastycznosc , przełożenia skrzyni super dobrane
Wady: Czasami trochę zakopci po zimnym starcie tak ma od 250tys ,drogi dwumas, słabe ogrzewanie w zimę
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 385
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.12.2024 Ford Focus
(4.7)
Opinia: Nie polecam , wcześniej jeździłem benzynami ale po pozytywnych opiniach skusiłem na 1.6 tdci 115 km z przebiegiem 180 tyś , samochód kupiony od pierwszego właściciela. Silnik wcale nie jest ekonomiczny - w mieście 8-9 litrów, ciągłe problemy z ogrzewaniem, bardzo czuły na wysokie temperatury
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: dynamika na odpowiednim poziomie
Wady: wysokie spalanie, awaryjny,
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 180
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
02.04.2024 Mondeo 1.6 tdci
(9.0)
Opinia: Można być tylko zadowolonym. Auto jest lekkie,,dla tego głownie mało pali,115km wystarczy do wyprzedzania,pakowne w kombi,Podgrzewana Przednia i tylnia szyba cudo.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Same.
Wady: Brak.
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.09.2023 MK3
(9.3)
Opinia: super silnik bez awaryjny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: spalanie 5,2-5,6
Wady: brak
  • Silnik: 1,6 TDCI
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
24.04.2023 Focus mk3
(9.7)
Opinia: 312 000 nalatane i bez wymiany wtrysków, dwumasy i lata. Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Pali max 5 l/100 km, tylko lać i jeździć.
Wady: Brak
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 312000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam