Silnik Ford 1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r, najbardziej znany z Forda Focus Mk3. Jednostka 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF. Współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.
Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich 109KM z przed 2010 roku .
Największym atutem tej jednostki niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna. Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Ważne !!!
Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na zdarzające się zerwania paska Serwis zaleca wymianę przy 140.000tys !!!
Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek w autach przy przebiegach 160tys -200tys.
Średnia (głosów: 27) | (9.1) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.6/10 |
Dynamika | 8.1/10 |