Ford

Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 125KM DLD-418

102140
Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 125KM DLD-418

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.8 TDCI 125KM  z systemem Common Rail pojawił się w 2006 roku i miał zastosowanie do roku 2011. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail. W wyposażony był 2  tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość.



Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych.



Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Bardzo trwała jednostka
  • niskie spalanie
  • brak DPF-u
  • przystępne ceny serwisu i części

Wady

  • przestarzała konstrukcja silnika
  • niska kultura pracy-głośny
  • awarie koła dwumasowego
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-418
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 18) (8.2)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 1

Najbardziej awaryjna część

13%
14%
13%
41%
9%
10%
Suma głosów: 120

Opinie użytkowników

30.03.2025 Ford Mondeo mk4
(8.0)
Opinia: Szczęśliwy posiadacz Mondeo mk4 1.8tdci 125 Na wstępie powiem jedno ,, jak dbasz tak masz” Swojego Mondeo kupiłem w 2016 roku z przebiegiem 178 000km, auto kupiłem w rodzinie, wujek kupił go 2 letniego ( sprowadzony ). Przed kupnem naczytałem się różnych dziwnych opinii, że silnik
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - spalanie - niezawodność - dużo części zamiennych zarówno nowych jak i ze szrotu - grzane szyby ( przód i tył ) oraz lusterka - nie trzeba skrobać, minuta grzania i samochód gotowy do jazdy
Wady: - niska kultura pracy silnika - wada konstrukcyjna odpływów szyberdachu - wada konstrukcyjna odpływów klapy bagażnika- pod deszczu woda stoi na klapie , przy otwieraniu wszystko leje się do środka ( w modelu 7BA turnier gdzie bagażnik otwiera się razem z szybą) - puchnące przyciski na desce
  • Silnik: 125km 1.8 TDcI
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 356000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
17.02.2025 ford mondeo mk4
(9.3)
Opinia: silnik niezniszczalny, mondziakiem z tym silnikiem robiłem przebiegi 30-40 tysięcy rocznie, nigdy nie miałem problemu z silnikiem ani z osprzętem który jest podobno taki awaryjny, olej i filtr paliwa co 20 tysięcy km, filtr powietrza co 40, i żadnych problemów, spalanie w okolicach 5-5,5l/100 km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niskie spalanie wystarczająca dynamika bezawaryjność niskie koszty eksploatacji brak dpf-a
Wady: kultura pracy nie ma co robić z pieniędzmi bo nic sie nie psuje :)
  • Silnik: ford mondeo mk4 1.8 tdci 125km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 315000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
11.02.2023 ford mondeo mk4
(7.3)
Opinia: polecam, jedyna średnia rzecz to dosyć głośna praca ale po chwili się przyzwyczaiłem i już nie zwracałem na to uwagi :)
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.8tdci 125km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
28.10.2020 Mondeo MK4
(5.3)
Opinia: W moim Mondeo jest DPF więc informacja o jego braku jest błędna bo w niektórych modelach jak widać był montowany. Silnik ogólnie głośny, ale przyjemnie się nim jeździ. Osprzęt sprawia dużo problemów i generuje wysokie koszty napraw. Radziłbym też częściej zmieniać filtr paliwa bo pompa
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 125KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Odradzam
28.07.2019 Mondeo MK4 2010r.
(7.3)
Opinia: Silnik bardzo oszczędny, na jednym baku 70 litrów udało mi się zrobić 1200km. Awaryjność w moim przypadku dość wysoka, ale powodem był prędzej przekręcony licznik przez handlarza niż wady konstrukcyjne.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.8 TDCI 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię