Silnik Renault 2.0 dCI M9R zadebiutował w 2006 roku w Renault Trafic i miał zastąpić przestarzałą i często awaryjną jednostkę 1.9 dCi. Spotkamy ją również w Nissan Primastar oraz Oplu Vivaro a występowała w dwóch odmianach – 90KM lub 114KM. Silnik 4-cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.
Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Jednostka bardzo udana po awaryjnej 1.9 DCI. Powstał przy współpracy z koncernem Nissan. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.
Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie , brak problemu z DPF-em (może występować w niektórych modelach) zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Średnia (głosów: 7) | (7.9) |
Trwałość | 7.7/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 8.6/10 |