Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik 3.0 dCi o mocy 136KM został zapożyczony od firmy Nissan, jest to jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern i występowała w modelach Master II a także w Oplu Movano. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 136 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320Nm.
Średnie spalanie waha się na poziomie 10 litrów co zważywszy na pojemność oraz wielkość auta można określić jako wynik satysfakcjonujący. Mankamentem jest problem ze smarowaniem co przekłada się na awarię czwartego tłoka. Chwalony przez użytkowników za doskonałe właściwości jezdne oraz niezawodność. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
bezpośredni
Zalety
trwała jednostka napędowa
przyzwoite spalanie
rozrząd oparty na łańcuchu
Wady
problemy ze smarowaniem na 4 tłoku
Informacje serwisowe
Kod silnika:
ZD3
Turbosprężarka:
Ze stałą geometrią
Rozrząd:
Łańcuch
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Ilość oleju silnikowego:
8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Pod nogą jest zawsze czym wyprzedzić. Dopel kabina + plandeka pod meble z owiewką oryginalną. Spalanie na trasie 10,5 (120 do 140 km/h) z klimą ,w mieście ( Wrocław) do 13l. Komfort jak osobowym i nie brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Przyczepę campingową ciągnie bez zadyszki
nawet 120 km/h . Najważniejsze jak dbasz tak masz. Ja złego słowa nie mogę powiedzieć a auto ma prawie 500 tys . Bardzo wrażliwy na jakość paliwa !!! Filtr zmieniam przy każdej wymianie oleju. Pali na widok kluczyka. Znajomi jak jechali tym autem byli pod dużym wrażeniem.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Nie brakuje momentu i mocy. Łańcuch rozrządu. Niskie spalanie jak na meblowóz.
Wady:
Problem z tanimi częściami.
Silnik:
136/ zd3
Rocznik:
2006
Przebieg:
488000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
17.03.2021Master 3.0 136ps
(0.0)
Opinia:
Jak narazie 280tys i nie mogę marudzić vmax 175 oleju nie bierze jedzie jak osobówka
0.0/10
0.0/10
0.0/10
Zalety:
Brak awari
Wady:
Spalanie 11-21
Silnik:
Polecam
02.12.2014Alek
(8.3)
Opinia:
Silnik nie do zdarcia,obecnie 340tys wymiana turbiny przy 280tys koszt 1700zł ,sprzęgło przy 250tys i to największe koszty.Co do samego motoru bardzo trwały,spalanie to tak średnio 9L ale buda MAX .