Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 HDi 8V 112KM FAP DV6C

180030
Silnik PSA 1.6 HDi 8V 112KM FAP DV6C

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 HDI 112KM o oznaczeniu DV6C zadebiutował w 2010 roku i zasilał auta z koncernu Citroen oraz Peugeot a także BMW MINI. Konstrukcja 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.


Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.


Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika w wersji 112KM
  • brak uciążliwych awarii
  • trwała i mało awaryjna jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 31) (9.1)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 30 1

Najbardziej awaryjna część

7%
14%
7%
8%
53%
11%
Suma głosów: 215

Opinie użytkowników

04.03.2025 Grand Picasso I (lift)
(9.3)
Opinia: Uważam, że to bardzo udany silnik. Auto kupiłem z przebiegiem 211000 w 2016 r z Belgii (bez historii serwisowej). Do tej pory robiłem: wymiana oleju i filtrów (wszystkich co 12 - 15 tyś km), wymiana świec żarowych (za namową serwisanta wszystkich), wymiana sprężarki klimatyzacji, wymiana
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezproblemowy - dla rozsądnych ludzi.
Wady: Nie stwierdziłem.
  • Silnik: 8V, 112 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 341200
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
23.01.2025 Focus MK3
(9.7)
Opinia: Mam od pół roku, Polski salon 327 tyś nakulane. Ja dołożyłem w ciągu pół roku 13 tyś już. Wymienione do tego czasu tylko dwumas. Żadnych grubszych napraw. Silnik pracuje złoto, wpadł program 115km->130km 270Nm -> 330Nm. Silnik jeździ w Fordzie Focusie 2013r.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ekonomiczny
Wady: Nie wiedze
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
13.06.2024 Citroen C4 Picasso
(6.7)
Opinia: Auto zakupiłem od znajomego z potwierdzonym przebiegiem 190.000km. W przeciągu 55.000km dwumasa do wymiany, komplet nowych wtryskiwaczy plus 2 regenerowane. Wtryskiwacze w tym aucie to loteria. Założyłem 4 nowe po 1300zł/sztukę i na 1 cylindrze padła cewka.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Po chiptuningu nie odstaje od silnika 2.0 HDI. Jeden wałek rozrządu, bez klap wirowych i innych wynalazków. C4 Picasso jest wysokie przez co kierunek wiatru ma bardzo duży wpływ na spalanie. Moje trasy to 99% autostrada Polska-Niemcy.
Wady: FAP usunięty. Wystąpiły problemy po czyszczeniu. Wymiana czujników i programowanie nie pomogło. EGR zamknięty dla świętego spokoju. No i te nieszczęsne wtryskiwacze. W Daewoo Tico woziłem ze sobą zapasowe kabla zapłonowe, tu chyba zacznę wozić zapasowy wtryskiwacz paliwa.
  • Silnik: 112@142
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Odradzam
30.01.2024 Peugeot 3008 I
(8.0)
Opinia: dynamiczny,elastyczny, akceptowane zużycie paliwa, FAP bezobsługowy
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Wady: wtryskiwacze Siemensa- teraz Continental. Ponoć ich trwałość założona fabrycznie to 170 k km i to się sprawdza. U mnie padły przy 160 k. W serwisie cena jednego 2200, w niezależnej hurtowni 1100 więc do przeżycia. Padła też przy 160 k km pompa płynu FAP, a ponieważ
  • Silnik: 112 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
18.11.2023 Citroën C4
(9.7)
Opinia: Auto polecam, w niepozornym aucie duży bagażnik z oszczędnym dynamicznym silnikiem i wygodnym eleganckim wnętrzem.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Małe spalanie, elegancji z miękkimi plastikami wnętrze auta, które nawet po 10 latach użytkowania nie wydają żadnych nieprzyjemnych dźwięków. Tanie, łatwo dostepne części, a co za tym idzie tani serwis.
Wady: Turbodziura jest znaczącą dziurą, reakcja na wciśnięcie pedału gazu zanim auto ma gwałtownie ruszyć trochę trwa. DPF po mieście lubi dawać sygnały zatykania się, chociaż nie ma to żadnego przełożenia na jakość jazdy lub spalania.
  • Silnik: 112
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam