Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 HDI 16V 136KM DW10 BTED4

217092
Silnik PSA 2.0 HDI 16V 136KM DW10 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony z 80 tys do 120 tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120 tys do 180 tys.


Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200 tys km to dobry wynik . Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek, kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów. Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.


Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki . Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji , zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • trwała jednostka oraz osprzęt
  • niska awaryjność FAP

Wady

  • Filtr cząstek stałych FAP
  • wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 BTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Wtryski
Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 28) (9.1)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 26 2

Najbardziej awaryjna część

19%
20%
10%
13%
23%
16%
Suma głosów: 148

Opinie użytkowników

25.10.2024 peugeot 407
(10.0)
Opinia: bardzo porządny silnik, posiadalem 3 samochody z tym silnikiem i nigdy mnie nie zawiodly, na spokojnie 500k, jedyne co czesto sie psulo to system EGR ktory zaslepialem a tak to silnik cudowny, z dobra dynamika, kultura pracy, i wytrzymaloscia
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie, wysoka kultura pracy, dobra dynamika, bardzo cichy silnik, koszty utrzymania
Wady: EGR(ktory mozna zaslepic)
  • Silnik: 2.0hdi 136
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 290
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
25.11.2022 volvo v 50 136
(10.0)
Opinia: Silnik żwawy i oszczędny zarazem, trochę już miałem samochodów ale ten silnik jak dla mnie to rewelacja.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jak dbasz tak masz Żadnych problemów z silnikiem, trochę głupotek jak uszczelki dolotu nie do kupienia
Wady: Trochę głupotek jak uszczelki dolotu nie do kupienia czy membrana odmy.
  • Silnik: 2.0 hdi 136
  • Rocznik: 204
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
12.06.2022 Peugeot 508
(5.0)
Opinia: Diesel, jak diesel. Te same bolączki co w każdym innym dieslu i te same zalety. Nie ma sensu kupować auta z kopciuchem, jeśli nie ma być to samochód do zarabiania i trzepania tras. Niesamowicie irytująca ekologia. Pierwsze auto w którym muszę się interesować gdzie w
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: w miarę niskie spalanie
Wady: FAP, EGR, padający osprzęt przy śmiesznych przebiegach (regulator ciśnienia, opiłki na filtrze "to normalne"), delikatne wtryski.
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 247
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
29.10.2021 c4
(9.0)
Opinia: Mam 4 Samochody z tymi silnikami 2x Volvo v50 / citroen c4 /ford smax. Problemy jedynie FAP EGR Trudny sterownik dla tunerów sid803 Jeżeli macie sid803A albo inny to ok Moce do 190km bez problemu.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: + Małe spalanie duża moc +Trwałe
Wady: -EKOLOGIA DPF -EGR -Trzeba dbać o paliwo filtry paliwa wymiany co 10 tyś
  • Silnik: 136km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 290676
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
17.06.2020 c4
(9.7)
Opinia: Najlepszy silnik jaki miałem ma pewne wady które można wyeliminować egr, odma, DPF/ To ekologia zabija te silniki oraz fatalna jakość paliw w Polsce wymieniajcie na oryginalne filtry paliwa nie podróby co 10tyś a gwarantuje że wtryski nie padną jeżeli już nie są zajechane. Wszystkie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 250
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam