Silnik 1.9 8V/16V MultiJet - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 68559

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

1.9 JTD-MultiJet o mocy 120KM konstrukcja 8 zaworowa  został wprowadzona  2002 roku.Jednostka w odróżnieniu od wersji JTD różniła się zastosowaniem wtrysku Common Rail II generacji oraz osprzętu.Szczególnie polecane są właśnie odmiany 8 zaworowe, która gwarantują niezłą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy przy czym należy do mało awaryjnych. Ta odmiana współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek,co jest dużą zaletą.Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Najbardziej popularna odmiana którą najczęściej możemy  spotkać na  naszym rynku to właśnie wersja 1.9 JTDM 120KM 8V a od 2005 roku miała również  zastosowanie w markach Opel Saab oraz Suzuki.

Opis Ogólny

Jednostka MultiJet występowała z 8  lub 16 zaworową głowicą. Silnik z 8 zaworami w głowicy generuje moc od 100 do 130KM. Z kolei silnik 16V wytwarza moc od 136KM do 150KM bądź od 180KM do 190KM.Większość współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.W 2009 roku Fiat wprowadził nową generację silników Multijet 2. Istnieje również jednostka wysokoprężna o pojemności 1.9L z podwójnym doładowaniem. Jest bardzo zaawansowana technologicznie, a co za tym idzie droga oraz trudna w ewentualnej naprawie.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
problemy z filtrem DPF ?
szwankująca elektronika
uwaga na częste ubytki oleju
droższy serwis od wersji JTD

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany jednostek 1.9 MultiJet
- 8v- od 100 do 130 KM,
-16v- od 136 do 150 KM
-16v- od 180 do 190 KM od 2008 roku (dwie turbosprężarki)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 192

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 15):
(8.6)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 7.8/10
Dynamika
 9.4/10

Głosy według opinii:

141

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Fiat Bravo 15.04.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjnością.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Bezawaryjność Elastyczność Niskie spalanie Dobra dynamika, silnik chce się wkręcać

Wady:Twarda praca, ale może się podobać Problemy z egr, najlepiej go wyprogramować

Odmiana silnika: 120Rocznik: 2008Przebieg: 196k Śr. spalanie: 6.8
sx4 20.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane ponad 400 tys. km w silniku nie robione nic przy 360 tys. wymionione sprzęgło i dwumasa (wymienione profilaktycznie) ze względu na awarię hydraulicznego wysprzęglnika w skrzyni. Auto po 100 tys. usunięty DPF i zrobione na 160 KM i 350 Nm (fabrycznie miało być 120 i 290 Nm). Jeżdżę dalej.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D19AARocznik / Przebieg: 2008/400000 Śr. spalanie: 6.5
Wiesław 23.01.2017
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: Mam ten silnik w Alfie 147 z 2004roku. Przebieg 210 tyś. Te silniki może są bezawaryjne, ale w cieplejszym klimacie. Obecnie wymieniłem już drugą głowicą,która popekała między zawodami, poprzednia wytrzymała 35tys.km. Koszt głowicy1300zł. Przeważnie pekały mi w zimie w mrożone dni minusy 25* na oleju 5W40. Założony już 3 rozrusznik w ciągu 3.5 roku. W lecie nie powiem ładnie pracuje i ciągnie.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.9jtdm 16v 140KMRocznik / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 7.5
Grzegorz 20.12.2016
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Polecam z czystym sumieniem ten silnik, JTDM wersja 8v. Silnik nie sprawia żadnych problemów - jak dbasz tak masz, wymiana oleju co 10 tysięcy km, filtra paliwa co 40-50 tys. km - filtry porządne Purflux, Mann, Knecht. Trochę dychawiczny w dolnym zakresie obrotów, jak już turbina zaczyna ciągnąć to robi się bardzo chętny do jazdy. Alfa Romeo 159 to ogromny skok jakościowy w porównaniu do wcześniejszych modeli tej marki. Polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: AF 159/120KMRocznik / Przebieg: 242000 Śr. spalanie: 7
Michał 12.01.2016
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Nigdy nie zawiódł,nigdy nie było sytuacji,że stanąłem w "polu".Niby tylko 280Nm,ale zakres pracy przy tym momencie od 2000-3200obr/min czyni ten silnik naprawdę wystarczająco dynamicznym.Spalanie trasa możliwe 4,7.Miasto delikatnie 6,7=Warszawa,korki itp.Dynamicznie=7,5(gaz w podłodze).Padł termostat=100zł,rura od turbo rozszczelniła się oryginał=350zł :) Nie psuje sie nic. STILO jest w rankingach awaryjności zawsze na KOŃCU!!!Padają żarówki to wszystko.Nie wierzcie raportom... Silnik ideał.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Fiat Stilo Multiwagon/120KMRocznik / Przebieg: 2006/154000 Śr. spalanie: 7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów